کد خبر ۲۸۰۶۹ انتشار : ۱۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۰

درخواست فرهنگیان قم از همتی

روزنامه ایمان در شماره روز شنبه سیزدهم تیرماه در ستون نامه وارده مطلبی با عنوان درخواست فرهنگیان قم از همتی را نشر داده است.

به گزارش قم نا ، در این مطلب می خوانیم:

سال گذشته اداره کل آموزش وپرورش استان قم طرحی را مبنی بر تجزیه آموزش و پرورش ناحیه 4 و الحاق آن به ناحیه یک با توجیهی که آمار جمعیتی دانش آموزان ناحیه یک از ناحیه 4 کمتر است و ما به دنبال ایجاد تعادل بین این دو ناحیه هستیم، مطرح کرد. این استدلال قانع کننده ای برای انجام این کار بزرگ و خطیر نیست. چراکه علت اصلی افزایش آمار جمعیت دانش آموزان ناحیه 4 شهر و شهرک پردیسان است.

با توجه به اینکه منطقه پردیسان دارای شهرداری مستقل بوده و حتی نماز جمعه جداگانه ای در این منطقه اقامه می شود و از سوی دیگر به تدریج نمایندگی ادارات نیز در حال استقرار در این منطقه هستند، باید به این منطقه به عنوان یک شهر مستقل نگاه شود و یک ناحیه آموزش و پرورش جداگانه ای در آن ایجاد گردد.

اگر این کار صورت نگیرد با توجه به میزان ساخت وسازهایی که در این منطقه شاهد هستیم، همه ساله با مستقر شدن شهروندان در واحدهای مسکونی این منطقه، شاهد افزایش تعداد دانش آموزان در منطقه پردیسان خواهیم بود و به دنبال آن آمار دانش آموزان ناحیه 4 نیز اضافه خواهد شد.

مسوولان آموزش و پرورش استان اگر به دنبال درمان واقعی این مشکل هستند باید عاقلانه و منطقی تصمیم بگیرند و منطقی ترین تصمیم هم ایجاد یک ناحیه آموزش و پرورش مستقل برای پردیسان است. دوستان ادعا می کنند وزارت آموزش و پرورش اجازه این کار را نمی دهد ولی این مربوطه به شرایط عادی است.

در حال حاضر شهر جدیدی احداث شده است و نیازهای آموزش و پرورش و سازمانی آن باید تعریف شود و مسوولان آموزش و پرورش باید با رایزنی با وزارتخانه مجوز ایجاد یک ناحیه آموزش و پرورش را در منطقه پردیسان اخذ کنند که در این راه می توان از توان نماینده عالی دولت در استان قم و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و حتی رییس مجلس استفاده کرد.

اگر این توانایی را ندارند لااقل سه منطقه آموزش و پرورش قم را که سرجمع 5 هزار دانش آموز ندارد را با یکی از نواحی آموزش و پرورش که تعداد دانش آموزان آن کم است، ادغام کنند و در عوض یک منطقه آموزش و پرورش در پردیسان ایجاد نمایند. مسوولان آموزش و پرورش قم به جای اینکه به دنبال بهترین تصمیم و بهترین نتیجه باشند، به دنبال راحت ترین تصمیم هستند.

تجزیه ناحیه 4 آموزش و پرورش قم هم برای شهروندان و هم برای کارکنان آموزش و پرورش مشکل ایجاد خواهد کرد و اجرای این طرح مخالفت ها و واکنش هایی را از سوی خانواده های دانش آموزان و فرهنگیان به همراه خواهد داشت.

انتظار جامعه فرهنگیان استان از مسوولان به ویژه سرپرست استانداری که به تازگی این مسئولیت را عهده دار شده این است که برای جلوگیری از بروز هرگونه تنش در شهر قم و جامعه فرهنگیان مانع از انجام این کار غیر کارشناسی شود که در صورت اجرا تبعات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
0
ایرانی ۱۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷

اینکه اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 قصد دارد از زیر بار مسئولیت اموزش دانش آموزان نیمه برخوردار شهر و شهرک پردیسان شانه خالی کند و اینکه ایجاد ناحیه جدید برای دولت بار مالی دارد و به خصوص ادارات آموزش و پرورش نیازمند بازسازی ساختاری است امری بدیهی است اما چرا رسانه ای مردمی که به تبع باید در خدمت مردم باشد اسیر این بازار گرمی می شود امری قابل بحث است !!!

پاسخ