کد خبر ۲۸۳۹۴ انتشار : ۲۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۱

هدیه 100 میلیون ریالی آیت الله مکارم شیرازی به مسجد مقدس جمکران

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در سالروز بنای مسجد مقدس جمکران مبلغ 100 میلیون ریال به این مسجد شریف هدیه کرد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، این مرجع تقلید روز هفدهم رمضان در دیدار خادمان مسجد مقدس جمکران که به مناسبت سالروز بنای این مسجد رفیع صورت گرفت ضمن تاکید مجدد بر صدور دستور فرمان ساخت مسجد در بیداری، به تبیین اهمیت رشد و گسترش این مکان مقدس و فراهم آوردن زیر ساخت ها برای حضور بیش از پیش مردم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه بیش از 30 میلیارد ریال بابت تکمیل دارالشفاء مسجد مقدس جمکران اختصاص داده است، مبلغ 100 میلیون ریال نیز به مناسبت هفدهم رمضان به این مسجد شریف هدیه کرد.

بر اساس این گزارش، بیش از هزار سال از دستور بنای مسجد مقدس جمکران به امر مبارک حضرت ولی عصر (عج) می گذرد و این مکان مقدس در طول قرن ها، مامن و محل رجوع علما و بزرگان شیعه بوده است.

این گزارش می افزاید: با گذشت زمان، اهمیت و جایگاه این مسجد شریف بیش از پیش برای مردم نمایان شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی این توجه به صورت روزافزون گسترش یافت تا جایی که سالانه بیش از 20 میلیون نفر از اقصی نقاط این کره خاکی به جمکران مشرف شده و با معبود خویش راز و نیاز کرده و با صاحب این مکان مقدس تجدید بیعت می کنند.

در این گزارش آمده است: رشد و توسعه این مکان مقدس همواره از محل نذور و هدایای مردمی صورت گرفته تا به موقعیت کنونی رسیده است. طبق اسناد تاریخی امام زمان (عج) نخستین شخصیتی هستند که از مال خود برای بنای مسجد خرج کرده و برای آن موقوفه معین کردند. در آن جا که خطاب به حسن بن مسلم می فرمایند؛ برو به نزد سید ابوالحسن، و بگو باقی وجوه را از رهق به ناحیه اردهال که ملک ما است، بیاورد، و مسجد را تمام کند، و نصف رهق را بر این مسجد وقف کردیم که هر ساله وجوه آن را بیاورند و صرف عمارت مسجد کنند.

گزارش ادامه یافته است: این توصیه به توجه و ارادت مسجد، بصورت سنتی میان علما از آن روز شکل گرفت و تا امروز ادامه دارد. امروزه مسجد مقدس جمکران مکانی است که اقشار مختلف مردم به ویژه علما و مراجع عظام تقلید همواره به آن عشق ورزیده و دائما به آن مشرف می شوند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com