کد خبر ۳۰۹۵۳ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹

یادواره قربانیان فاجعه منا در مسجد مقدس جمکران برگزار ‌شد

یادواره قربانیان حادثه دلخراش منا با قرائت متن پیام مقام معظم رهبری و بیانیه منتظران در خصوص فاجعه منا در مسجد مقدس جمکران برگزار ‌شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، یادواره قربانیان حادثه دلخراش منا شامگاه سه‌شنبه در مسجد مقدس جمکران برگزار ‌شد.

این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت قرآن کریم و ذکر توسل آغاز ‌شد.

حجت الاسلام مهدوی نیا در این مراسم اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم، مسلمانان نباید کفار، یهود را اولیاء خود قرار دهند و از آنان پیروی کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: خداوند در قرآن کریم، روح پاک را به درخت پاک مثال می زند که ریشه‌اش در زمین ثابت و شاخه‌هایش در آسمان و میوه‌های پاک آن در حال تکثیر هستند در تفاسیر گفته شده که منظور از ریشه این درخت، پیامبر (ص) تنه آن، امام علی (ع) و شاخه آن، فاطمه زهرا (س) و میوه آن، اهل بیت (ع) هستند.

وی بیان کرد: کسی که از خداوند و رسول وی اطاعت کند در آخرت کنار انبیا و صالحین می‌نشیند، کسانی که از راه ائمه (ع) جدا شدند از راه خدا جدا شدند و به راه دشمنان خدا پیوستند.

مهدوی نیا با اشاره به جنایت صورت گرفته در منا و کشته شدن چند هزار حاجی در حرم امن الهی گفت: این آیات قرآن دقیقاً برای امروز جامعه ما نازل شده چرا که در فاجعه اخیر منا شاهد همدستی آل سعود و صهیونیسم و آمریکا در کشتار مسلمانان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه آل سعود باید برای مسلمانان جهان علل کشته شدن حاجیان در منا را روشن کند بیان کرد: آل سعود و حکام عربستان دست بیعت با کفار دادند و مشغول کشتار مسلمانان در یمن سوریه، عراق و حجاج بیت الله الحرام هستند.

در پایان این مراسم متن پیام مقام معظم رهبری و بیانیه منتظران در خصوص فاجعه منا نیز در این یادواره با حضور خیل عظیم زائران مسجد مقدس جمکران قرائت ‌شد.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com