کد خبر ۲۸۵۲۱ انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۸

جلسه فوق العاده شورای فرهنگ عمومی استان قم برگزارشد

جلسه فوق العاده شورای فرهنگ عمومی استان قم به میزبانی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا ایزدپناه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ابتدای این جلسه، ضمن تبریک تحقق توافق هسته ای، این اتفاق را یک اتفاق تاریخی و ملی برشمرد و گفت: مجموعه دولت با بهره گیری از راهبری و رهنمودهای هوشمندانه مقام معظم رهبری توانستند این رویداد مهم و ارزشمند را رقم بزنند که ان شاءالله برکات این اتفاق موجبات ظهور حضرت ولی عصر(عج) را فراهم کند.
وی در ادامه در خصوص موضوعات جلسات شورا در سال جاری عنوان کرد: برای دستورات جلسه شورا در سال 94 بنا بر این شد که موضوعات از خود اعضا باشد که به همین منظور بنا به درخواست دبیرخانه شورا، از سوی اعضا موضوعاتی به این دبیرخانه ارسال و در قالب 24 مورد انتخاب شده و آماده بررسی است.
حجت الاسلام و المسلمین ایزدپناه همچنین به چهار کارگروه پیشنهادی برای پیگیری این اولویت های موضوعی اشاره کرد و افزود: کارگروه های اجتماعی، فرهنگ دینی، سبک زندگی و نیز زیرساخت های فرهنگی، چهار گروه پیشنهادی دبیرخانه با وظایف مشخص هستند که پس از تصویب شورا تحقق آن محورهای 24 گانه موضوعی را پیگیری خواهند کرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم با اشاره به تصویب برگزاری جشنواره ایده های سبک زندگی و فرهنگ عمومی در جلسه سال گذشته شورای فرهنگ عمومی استان قم، اذعان داشت: طرح برگزاری این جشنواره آماده شده است که در جلسه بعد شورا ارائه خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تحقق شعار سال را موضوع بعدی این جلسه عنوان کرد و ابراز داشت: عمده فعالیت ها و برنامه ها برای تحقق همدلی و همزبانی ملت و دولت به عنوان شعار سال، با گرایش فرهنگ عمومی است که لازم است با جمع آوری طرح ها و پیشنهادات اثرگذار، یک سری اقدامات عملیاتی و اجرایی برای این امر صورت بگیرد تا قم به الگویی برای دیگر استان های کشور تبدیل شود.
در ادامه این جلسه، یونس عالی پور سرپرست معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری قم به بيان گزارش ستاد تسهیلات زائرین ویژه عید سعید فطر پرداخت و گفت: با توجه به آغاز سفرهای داخلی و خارجی و حضور خیل زائرین و مسافرین در قم، همکاری تمامی دستگاه های اجرایی برای استقبال مناسب از این زائرین و رفع مشکلات احتمالی مورد نیاز است.
وی از ساماندهی ویژه برای استقبال از زائرین عراقی خبر داد و افزود: به همین منظور کارگروه استقبال از زائرین غیر ایرانی تشکیل شده است.
وی قم در ادامه در خصوص آسیب های سوغات فرهنگی در قم گفت: متاسفانه علی رغم وجود ظرفیت های فراوان تولیدی در قم و کشور، بسیاری از سوغات های فرهنگی و مذهبی ما مانند قرآن و رحل و دیگر کالاهای مذهبی تولید کشور چین است که این موضوع خلاف اقتصاد مقاومتی بوده و باید برای حل این معضل چاره ای اندیشید.
در ادامه سید رضا دهناد مشاور اقتصادی استانداری قم پیشنهاد داد تا جهت حمایت تولیدات داخلی بویژه محصولات فرهنگی، شهرک چاپ و نشر قم به شهرک چاپ، نشر و صنایع فرهنگی تبدیل شود که این موضوع با تاکید دبیر شورا و جلب نظر رئیس و اعضای شورا به تصویب رسید.
نصرت‌الله لطفی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این جلسه در خصوص اسامی پروژه های عمرانی شهر قم گفت: برخی از اسامی پروژه های قم در کتاب ها به اشتباه درج شده که لازم است هم آموزش و پرورش نسبت به اصلاح آن اقدام کند، هم توسط این شورا اصلاح و تکمیل اسامی پروژه های عمرانی تصویب شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com