کد خبر ۳۳۸۷۲ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۲
شهردار قم:

کلانتری تخلفات شهری در قم راه‌اندازی شود

سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، در جلسه مشترک با فرمانده و مسئولان نیروی انتظامی استان قم، با اشاره با اهمیت همدلی و هم‌افزایی در پیگیری روند مدیریت شهر، راه‌اندازی کلانتری تخلفات شهری را در راستای کاهش معضلات و مشکلات شهر ضروری دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه مشترک با فرمانده و مسئولان نیروی انتظامی استان قم، با اشاره با اهمیت همدلی و هم‌افزایی در پیگیری روند مدیریت شهر، اظهار کرد: ارتباطات مستحکم و مداوم بین مجموعه شهرداری و دیگر سازمان‌های دخیل در امور شهری، گامی اساسی در تحقق هدف خدمت شایسته به مردم است.


وی وحدت رویه بین دستگاه‌های اجرایی را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر خدمت به مردم محور همه برنامه‌ها قرار گیرد بسیاری از مشکلات پیش روی ما برطرف می‌شود.

شهردار قم ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر روند خوبی در مدیریت شهری قم شکل گرفته و با همکاری و همراهی مدیران استان تحقق هدف خدمت به مردم با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تعامل مجموعه مدیریت شهری قم و سازمان‌های اجرایی در وضعیت خوبی به سر می‌برد، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی مناسب و شایسته در حال افزایش سطح همکاری‌ها هستیم.

سقائیان نژاد در ادامه سخنان خود به روند همکاری‌های شهرداری و نیروی انتظامی در مدیریت شهر و برقراری نظم و انضباط شهری اشاره کرد و افزود: هدف ما در برقراری ارتباط با مجموعه نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان، ایجاد نظم و انضباط در شهر با رویکرد اقدامات مشترک است.

وی عملکرد شهرداری در بخش مقابله با سد معبر و مزاحمت‌های شهری را یادآور شد و گفت: افزایش سطح همکاری‌های دوطرفه برای حذف پدیده زشت سد معبر در شهر امری ضروری است.

شهردار قم راه‌اندازی کلانتری تخلفات شهری را برای مقابله با تخلفات و معضلات شهری امری مهم و ضروری عنوان کرد و افزود: در صورت اجرایی شدن این طرح در سطح شهر، شاهد سرعت گرفتن در مقابله با معضلات شهری از جمله سد معبر خواهیم بود.

وی طراحی سازوکار لازم برای زمینه‌سازی جلوگیری جدی و منسجم از سد معبر و تخلفات شهری را مورد تأکید قرارداد و ابراز کرد: تحقق فرهنگ شهروندی و فرهنگ ترافیک ازجمله رویکردهایی است که با همکاری مجموعه‌های سازمانی محقق خواهد شد.

 

ناجا همراه و پشتوانه مجموعه مدیریت شهری است

فرمانده نیروی انتظامی استان قم نیز در این جلسه، ضمن تقدیر از عملکرد و جدیت شهردار قم در رفع مشکلات و معضلات شهری اظهار کرد: خوشبختانه با حضور دکتر سقائیان نژاد روند خوبی در رفع معضلات شهری با تکیه بر منطق شکل گرفته است.

سردار کاظم مجتبایی با تأکید بر اینکه ناجا همراه و پشتوانه مجموعه مدیریت شهری است، تصریح کرد: هدف ما همکاری مشترک و متقابل در پیشبرد اهداف و اقدامات است.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به مسئولیت‌ها و عملکرد مجزای ناجا و شهرداری، گفت: با وجود مسئولیت‌های مجزا اما همکاری و هم‌افزایی نقش کاربردی و مهمی در رفع مشکلات امنیتی و انتظامی و شهری خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما به دنبال همراهی و تشکیل مجموعه‌ای برای رفع مشکلات امنیتی و انتظامی شهر هستیم.

مجتبایی، هم‌افزایی و وحدت عمل در اقدامات سازمان‌ها و مجموعه‌های مستقل شهری را مورد تأکید قرار داد و افزود: رفع مشکلات داخلی به صورت درون‌سازمانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

شایان ذکر است در خاتمه این دیدار از تعدادی از مأمورین و افسران نیروی انتظامی به جهت جدیت و تلاش در پیگیری امور شهری توسط شهردار و فرمانده انتظامی استان تقدیر به عمل آمد.

 

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com