کد خبر ۲۸۵۷۴ انتشار : ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۷
عضو شورای شهر قم :

کمیته‌ بررسی و آسیب‌شناسی مشکلات بافت فرسوده قم تشکیل شود

عضو شورای ‌شهر قم گفت: کمیته‌ بررسی و آسیب‌شناسی مشکلات بافت فرسوده قم تشکیل شود.

به گزارش قم نا ، مصطفی سعادت‌طلب با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری قم هنوز به‌ضرورت احیای بافت فرسوده و تغییر عملکرد در نوع معماری شهری قم نرسیده است، اظهار داشت: تنها اقدامی که در قم صورت گرفته این‌که محدوده‌ای در قم را با خط‌کشی‌های جدا کرده‌ایم و به آن‌ها عنوان بافت فرسوده داده‌ شده است.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای ‌شهر قم افزود: عنوان بافت فرسوده عنوان مناسبی برای بافت شهری قم نیست زیرا محدوده زیادی را تحت این عنوان در نظر گرفته‌ایم در حالی که برخی اماکن تاریخی را نمی‌شود در این عنوان دسته بندی کرد.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های اجتماع، تاریخی و توریست مذهبی هرکدام باید به‌دقت در این دسته‌بندی‌ها مورد توجه باشند، گفت: تنها کاری که اخیراً در دست اقدام است و البته تنها برنامه‌ریزی آن انجام‌شده است بهسازی سیمای شهری در چهارراه تا سه‌راه بازار است.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه کمیته‌هایی برای آسیب‌شناسی مشکلات بافت فرسوده قم تشکیل و جلسات کارشناسی برگزار شد، افزود: این جلسات یک سال است رهاشده است و آسیب‌شناسی‌هایی که چند سال برای آن‌وقت صرف شده است ناتمام ماند.

وی با اشاره به اینکه ضوابط شهرسازی و معماری در قم رعایت نمی‌شود، گفت: متأسفانه برخی این ضوابط را رد می‌کنند و آن‌ها را دست و پاگیر می‌دانند درحالی‌که اگر رعایت این قوانین اجرا نشود در آینده شهری نامنظم به وجود می‌آید.

سعادت طلب بابیان اینکه اقداماتی که در شورای شهر قم صورت می‌گیرد تنها توسط یک یا دو نفر پیگیری می‌شود، افزود: متأسفانه دغدغه‌ای برای معماری و شهرسازی در قم وجود ندارد اما به‌دنبال این هستیم که در شورا مباحث مربوط به معماری را به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده راه اندازی کنیم.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com