کد خبر ۳۰۰۰۲ انتشار : ۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۹
رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد

تشکیل مدیریت واحد شهری برای جلوگیری از هزینه‌های مازاد

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم گفت: باید مدیریت واحد شهری وجود داشته باشد تا بر این اساس هماهنگی لازم بین فعالیت‌ها صورت گیرد تا مجبور به پرداخت هزینه‌های مازاد در ارائه خدمات نباشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مصطفی سعادت‌طلب با اشاره به اولویت‌بندی پروژه‌های شهری اظهار کرد: بر اساس اولویت‌بندی صورت گرفته بیشترین هزینه در پروژه‌های مختلف در زمینه توسعه و تعریض معابر صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تقاطع‌های غیر همسطح به منظور کاهش ترافیک در دستور کار است که با توجه به توسعه شهری صورت می‌گیرد و متناسب با نیاز منطقه است.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه این امکان وجود ندارد که پروژه‌ای به پایان برسد و سپس پروژه دیگر شروع شود، گفت: پروژه‌های مختلف باید به طور همزمان مدیریت شود تا در نهایت به نتیجه دلخواه دست پیدا کنیم، زیرا بحث تملکات برخی پروژه‌ها به زمان نیاز دارد.

وی ادامه داد: با توجه به موضوع تملکات نمی‌توان صبر کرد تا مشکل تملک پروژه‌ای برطرف شود و سپس پروژه دیگری را آغاز کرد.

سعادت‌طلب با بیان اینکه اقداماتی باید در شهر قم انجام شود، تا شاهد پیشرفت و توسعه در شهر قم باشیم، گفت: شروع چندین پروژه و بکارگیری توان برای پایان و تکمیل این پروژه‌ها از جمله مواردی است که سبب می‌شود تا اندازه‌ای عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: اولویت‌بندی پروژه‌ها یکی از اقداماتی است که در زمینه کاهش هزینه‌های شهرداری صورت گرفته، زیرا بر این اساس مهم‌ترین پروژه از نظر اهمیت و هزینه در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه روش‌های مهندسی در کشور برای تامین زیرساخت‌ها باید جایگاه خود را پیدا کند گفت: با توجه به اینکه به دلیل تاسیسات هر بار شاهد تخریب آسفالت معابر هستیم،‌ باید کانال مشترکی برای تاسیسات وجود داشته باشد تا مجبور به تخریب آسفالت معابر نباشیم.

وی تاکید کرد: باید مدیریت واحد شهری وجود داشته باشد تا بر این اساس هماهنگی لازم بین فعالیت‌ها صورت گیرد تا مجبور به پرداخت هزینه‌های مازاد در ارائه خدمات نباشیم و از موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود.

سعادت‌طلب خاطرنشان کرد: خدمات ارائه شده در سطح شهر شامل نهادهایی مانند آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، مباحث فرهنگی و تفریحی است که در اینگونه موارد باید هماهنگی بین این خدمات و خدمات شهری برقرار شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com