کد خبر ۲۸۷۰۴ انتشار : ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۷
استاد حوزه علمیه قم:

داعش و وهابیت دنباله‌رو خط بنی‌امیه هستند

استاد حوزه علمیه قم گفت: از صدر اسلام تاکنون دشمنی با تشیع وجود داشته است و امروز هم شاهد هستیم که تکفیری‌ها و داعش خط بنی‌امیه را دنبال می‌کنند.

به گزارش قم نا ، حجت الاسلام والمسلمین حسین گنجی پیش از ظهر امروز در جلسه درس اخلاق خادمان مسجد مقدس جمکران با اشاره به فرا رسیدن هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع بیان کرد: دشمنان اسلام همواره تلاش کرده اند که نام و یاد اهل بیت و سیره ایشان را از جامعه حذف کنند و این تلاش در طول تاریخ همواره ادامه داشته است هرچند که آنها به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.
وی با بیان اینکه آنها در مسیر دستیابی به این هدف در دوره‌های مختلف از ابزارهای گوناگون بهره‌ برده‌اند اظهار کرد: از صدر اسلام تاکنون دشمنی با تشیع وجود داشته است و امروز هم شاهد هستیم که تکفیری‌ها و داعش خط بنی‌امیه را دنبال می‌کنند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه دشمنان تشیع در مسیر حذف نام اهل بیت از جامعه در راهبرد مبارزه سخت افزاری و مبارزه نرم افزاری را دنبال کرده‌اند اظهار کرد: آنها در عرصه سخت‌ افزاری اقدام به زندانی کردن، تبعید و در نهایت به شهادت رساندن ائمه اطهار اقدام کردند.

وی ادامه داد: اما در حوزه نرم‌افزاری از سوی دشمنان تشیع اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است تا چهره اهل بیت خدشه دار شود و از جمله این اقدامات جعل حدیث بوده است.

گنجی به شرایط کنونی اشاره کرد و یادآور شد:‌امروز شاهد هستیم که داعش و آل‌سعود در کنار اقدامات جنایت‌آمیز خود از شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای که علیه تشیع در حال فعالیت هستند حمایت می‌کنند.

وی توزیع میلیون‌ها کتاب علیه مکتب تشیع را از دیگر اقدامات آنها در مسیر مخدوش کردن چهره تشیع دانست و یادآور شد: آنها به دنبال این هستند که باورهای کسانی که پیرو این مذهب هستند را نیز تغییر دهند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمنی با مکتب اهل‌بیت(ع) از عصر نبی مکرم اسلام آغاز شده و تا زمان ظهور ادامه می‌یابد گفت: در شرایطی که دشمنان ما برای مقابله با مکتب تشیع با همه توان به صحنه آمده‌اند نباید در عرصه‌های فرهنگی در کشور اما زمان شاهد ضعف و آسیب باشیم.

وی با بیان اینکه مذهب تشیع هر روز در دنیا درخشان‌تر شده و گرایش به این مذهب روز افزون است گفت: اراده الهی بر ماندگاری مذهب تشیع است و کسی توان این را ندارد که در برابر ارائه الهی ایستادگی کند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com