کد خبر ۲۸۷۲۲ انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

تدوین برنامه دو ساله برای عمران شهر قم با 960 میلیارد تومان اعتبار

شهردار قم از تدوین برنامه ای دو ساله برای عمران این شهر با اعتبار960 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش قم نا ، سید مرتضی سقائیان نژاد روز یکشنبه در یکصد و سی و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم، مهمترین دغدغه در شهرداری را موضوع مسائل مالی و نیروی انسانی ذکر کرد و افزود: در این زمینه در حال تلاش هستیم تا مشکلات را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر این که در شهرداری قم همه معاونت ها باید برنامه شش ماهه خود را ارائه دهند گفت: از این طریق باید بتوانیم طبق برنامه کارها را دنبال کرده و به نتیجه مطلوب برسانیم.

وی با اشاره به تحول در پروژه های عمرانی قم گفت: برنامه ای طی مدت دو سال برای طرح های عمرانی با حدود 940 میلیارد تومان پروژه های اصلی و 20 میلیارد تومان پروژه های کوچک پیش بینی کرده ایم.

سقائیان نژاد افزود: در شهرداری قم به گونه ای طرح ریزی کرده ایم که در هر ماه یک پروزه مورد بهره برداری یا کلنگ زنی قرار گیرد و از جمله می توانیم به پل میثم، رمپ و لوپ های پل 9 دی و تکمیل بلوارهای پیامبر اعظم(ص) و تقاطع شهید کریمی اشاره کنیم.

وی با اشاره به یکی از مهم ترین برنامه های شهرداری قم مبنی بر خرید تجهیزات آتش نشانی اظهار داشت: در این خصوص 10 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که امیدواریم تا پایان امسال تجهیزات مورد نیاز خریداری شود.

سقائیان نژاد همچنین از خرید 12 میلیارد تومان قیر برای حل مشکل روکش آسفالت معابر شهری قم خبر داد.

وی در ادامه به مساله حمل و نقل شهری و اتوبوس های فرسوده اشاره کرد و افزود: برای حل این مشکل، چهار میلیارد تومان به صورت تهاتر و چهار میلیارد تومان نیز به صورت وام در نظر گرفته شده است تا بتوانیم 35 دستگاه اتوبوس خریداری کرده و پنج خط جدید بی آر تی نیز ایجاد کنیم.

شهردار قم به معضل وانت بارها اشاره کرد و گفت: با فرماندار و دادستان قم رایزنی کرده ایم که در هشت منطقه شهر، هشت محل را ایجاد کنیم تا بتوانیم وانت بارها را ساماندهی کرده و مدیریت با فرمانداری و دادستانی است تا منظر عمومی شهر بهبود یابد.

وی همچنین به بحث بدهی های شهرداری قم اشاره کرد و گفت: قرار است جلسه ای با مسوولان بانک ملی و تجارت داشته باشیم که 308 میلیارد تومان جریمه شهرداری قم بخشیده شود و در حال پیدا کردن راه های مورد نظر در این زمینه هستیم.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com