کد خبر ۲۸۸۵۱ انتشار : ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۱
مدیرکل تأمین اجتماعی قم:

ماموریت‌های سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم به سمت ارائه خدمات الکترونیک معطوف شد

رویکرد دولت یازدهم با ارائه خدمات الکترونیک بود که این مسئله در یکسال و نیم گذشته به صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفت و ماموریت‌های سازمان تامین اجتماعی نیز به سمت ارائه خدمات الکترونیک معطوف شد.

به گزارش قم نا به نقل از فارس ، سید مجتبی موسوی اظهار کرد:خدمات سازمان تامین اجتماعی به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود و این شتابی که در ارائه خدمات داریم ویژه است،به گونه‌ای که 12 نوع خدمت تامین اجتماعی الکترونیکی انجام می‌شود.
وی تصریح کرد:مهمترین خدمت تامین اجتماعی قم در سال گذشته ارائه لیست اینترنتی،فیش مشاغل اینترنتی  و ‌ابلاغ الکترونیکی بود که در این راستا هم اکنون 97 درصد لیست و پرداخت تامین اجتماعی استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
وی اضافه کرد:حرکت این سازمان برای ارائه خدمات الکترونیکی از اردبیهشت ماه سال گذشته آغاز شده و موفقیت‌های خوبی  نیز در این زمینه کسب شده است و تامین اجتماعی استان قم در سه مرحله پیشتاز کشور بوده و رتبه اول و دوم را کسب کرده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با اشاره به مزایای اینترنتی شدن لیست‌های تامین اجتماعی گفت:با اینترنتی شدن 97 درصد لیست‌ها از 600 هزار بار مراجعه به شعب تامین اجتماعی قم در سال گذشته کاسته شد.
وی اضافه کرد:این اقدام بسیار خوبی است که هدف گذاری و محقق شده است و به همین دلیل خدمات‌رسانی به سهولت صورت گرفته است.
موسوی ادامه داد:پیش از این،خدمات به صورت حضوری صورت می‌گرفت و مبلغ قابل توجهی به کارگزاریها بابت این لیست‌ها پرداخت می‌شد ولی اکنون که انجام امور به صورت اینترنتی شده در هر شعبه حدود 15 میلیون تومان صرفه‌جویی صورت گرفت.
وی گفت:سازمان تأمین اجتماعی در شرائط رکود اقتصادی که اکنون همه ادارات با آن دست به گریبان هستند توانسته است بر اساس برنامه و تعامل با شرکای اجتماعی خود روند رو به رشدی داشته باشد.
وی تصریح کرد:سازمان تامین اجتماعی در تلاش است خدمات منطقی و بهینه‌ای داشته باشد که اگر کارنامه تامین اجتماعی در دو سال گذشته مورد بررسی قرار بگیرد متوجه می‌شویم که این سازمان در سال  93 نسبت به سال 92 عملکرد مثبتی داشته است.
وی افزود:اکنون 30 هزار نفر از بیمه شدگان مشاغل آزاد و اختیاری حق بیمه خود را به صورت اینترنتی پرداخت می‌کنند و تا پایان سال نیز همه برنامه‌ها و خدمات تامین اجتماعی اینترنتی شده و از مراجعه به سازمان تامین اجتماعی کاسته می‌شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم اضافه کرد:با توجه به الکترونیکی شدن پرداخت لیست‌ها،مقرر شد حضور افراد را در شعب برای پرداخت شاهد نباشیم که در این راستا افراد می‌توانند از هر مکانی که دسترسی به اینترنت دارند پرداخت‌های خود را انجام دهند.
وی با اشاره به مشکلات عمده که پیش از اینترنتی شدن لیست‌ها وجود داشت گفت:مشکل عمده‌ای که پیش از این داشتیم باید با اداره پست قرار داد منعقد می‌شد و پست ابلاغ می‌کرد و هزینه بالایی در این زمینه صورت می‌گرفت ولی ابلاغ‌ها به درستی انجام نمی‌شد.
موسوی تاکید کرد:درحال حاضر ابلاغ حدود 3 هزار و 200 نفر کافرما در استان قم به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.
وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال فیش‌های مستمری بگیران به صورت الکترونیکی ارائه شود گفت:با این تمهیدات نیاز به بانک رفتن وجود ندارد و همه می‌توانند در منزل یا هر مکانی که به اینترنت دارند از آخرین حقوق و مزایای خود با خبر شوند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد:سازمان تامین اجتماعی در مسیر ارائه خدمات و کاهش هزینه‌ها گام بر می‌دارد و یکی از کارهایی که در این سازمان صورت می‌گیرد صرفه جویی در مصارف است که اصلاح فرآیندها و مهندسی در این راستا در حال انجام است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com