کد خبر ۳۱۱۵۴ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۸
مدیرکل تامین اجتماعی قم:

بیشتر کارفرمایان قمی لیست‌های حق بیمه کارگران را به‌صورت اینترنتی ارسال می‌کنند

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: 98 درصد کارفرمایان قمی لیست‌های حق بیمه کارگران را به‌صورت اینترنتی ارسال می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید‌مجتبی موسوی صبح امروز در بازدید از شعبه دو تامین اجتماعی قم عملکرد اداره‌کل تامین اجتماعی استان پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید را حرکت پرشتاب به سوی تحقق دولت الکترونیک عنوان کرد و اظهارداشت: این اداره کل تمام توان خود را به‌کار بسته ‌تا بتواند با ارائه خدمات خود به صورت الکترونیک زمینه تسهیل و روان سازی امور را بمنظور دریافت خدمات بهتر و راحت‌تر توسط مخاطبان ایجاد کند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم با تاکید بر اینکه در گذشته، تمامی امور خدمت‌رسانی به مردم به‌صورت «دستی» انجام می‌شد افزود: درحال حاضر تحقق تامین اجتماعی الکترونیک از اولویت‌های کاری سازمان محسوب می‌شود و اقدامات بسیار خوبی نیز در همین راستا صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: امکان ارسال لیست حق بیمه به‌صورت اینترنتی توسط کارفرمایان در استان فراهم شده است و کارفرمایان علاوه بر ارسال لیست به‌صورت اینترنتی می‌توانند مبلغ حق بیمه کارگران خود را نیز به‌صورت غیر حضوری پرداخت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم اظهار داشت: کارفرمایان قمی از اجرای طرح ارسال اینترنتی لیست حق بیمه کارگران استقبال خوبی داشتند بطوری که 98 درصد کارفرمایان قمی لیست‌های حق بیمه کارگران خود را بصورت اینترنتی ارسال می‌کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: تکریم ارباب رجوع، کاهش مراجعات به شعب و کارگزاری‌ها، جلوگیری از اتلاف وقت کارفرمایان، افزایش سرعت و اعتبار محاسبات بیمه‌ای و کاهش سفرهای درون شهری از مزایای اجرای این طرح است.

مدیرکل تأمین اجتماعی قم با اشاره به اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی صورت حساب کارگاه‌ها تصریح کرد: جایگزینی مکانیزم ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی به‌جای ابلاغ دستی به منظور بهبود فرآیندهای پیگیری مطالبات و تحقق وصول به هنگام مطالبات جاری و معوق آغاز شده است.

وی با بیان اینکه دریافت و پرداخت غیر حضوری حق بیمه نیز توسط اداره کل تامین اجتماعی قم محقق شده است، افزود: حق بیمه‌ها از طریق اینترنت و دستگاه‌های ATM و POS دریافت می‌شود.

وی با اشاره به دریافت برگ پرداخت و پرداخت غیر حضوری حق بیمه از بیمه‌های اختیاری، حرف و مشاغل آزاد و بیمه‌های خاص، اظهار داشت: بیمه شدگان بیمه‌های اختیاری، حرف و مشاغل آزاد و بیمه‌های خاص می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره کل به نشانی www.qom.tamin.ir و استفاده از منوی مربوطه در بخش خدمات آنلاین نسبت به اخذ برگ پرداخت و پرداخت حق بیمه دوره مورد نظر خود از طریق اینترنت اقدام کنند و نیازی به مراجعه به شعب یا کارگزاری ندارند.

موسوی ادامه داد: سامانه متمرکز ارائه فیش به منظور ارائه خدمات غیر حضوری به مخاطبان به خصوص مستمری بگیران سازمان طراحی شده و ساخت سامانه‌های مذکور در دستور کار قرار گرفته و پس از طی مراحل اجرای آزمایشی به بهره برداری رسیده است و در حال حاضر مستمری‌بگیران می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی این اداره‌کل علاوه بر مشاهده فیش مستمری و حکم افزایش سالیانه نسبت به چاپ آن اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم افزود: در آینده نزدیک با تشکیل الکترونیکی پرونده‌های فنی بیمه شدگان، مستمری و درآمد حق بیمه، هم زمان با نام‌نویسی و ورود اطلاعات اولیه در تمامی شعب استان، حذف اسناد و مدارک کاغذی و سهولت در گردش اسناد و اطلاعات پروژه صورت گرفته و پرونده الکترونیک برای بیمه شدگان محقق می‌شود که موجب تحول بنیادین در فرآیند‌های سازمان می‌شود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com