کد خبر ۲۸۹۱۹ انتشار : ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۴
آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد

در نظر گرفتن جایگاه حوزه‌های علمیه در طرح تفصیلی شهر قم

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اولویت مباحث فرهنگی بر دیگر امور در شهر قم طرح تفصیلی شهرداری قم را نیازمند بازنگری دانست و مد نظر قرار دادن جایگاه حوزه‌های علیمه در طرح تفصیلی شهر قم را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار شهردار قم با اشاره به اهمیت ویژه حوزه علمیه و علما در شهر قم بیان کرد: در طرح تفصیلی شهر قم باید سهم حوزه‌های علمیه و جایگاه علما در نظر گرفته شود.
وی در ادامه با بیان اینکه شهر قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و حوزه‌های علمیه نیز جایگاهی بالا را در این شهر دارند، افزود: پیشرفت شهر قم در حوزه‌های مختلف از دغدغه‌های حوزه است و مقام معظم رهبری هم توجه ویژه‌ای به شهر قم دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهر قم به دلیل وجود بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(س) میزبان خیل عظیمی از زائران داخلی و خارجی است تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های متعدد این شهر با برنامه‌ریزی صحیح استفاده مطلوب داشت و در راستای استقبال از زائران نیز زیرساخت‌های لازم در این شهر فراهم شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه شهردار قم را یک فرد ارزشی و پایبند به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: سابقه بسیار خوب دکتر سقائیان‌نژاد در شهرداری اصفهان و همکاری مطلوب ایشان با علما و روحانیون امیدها را برای همکاری‌های شهرداری و حوزه‌های علمیه در این مقطع بیش از پیش کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم باید برای جبران عقب ماندگی‌های شهری برنامه‌ریزی داشته باشد تصریح کرد: باید برای امور روزمره برنامه داشته باشیم و برای آینده نیز طرح نو ارائه شود و در کنار آن برای مسائلی که باید در گذشته انجام می‌شد نیز برنامه‌ریزی کرد تا به انجام برسد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com