کد خبر ۲۸۹۵۳ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵
صبح امروز صورت گرفت:

دیدار جمعی از مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استاندار قم

معاون حقوقی و پارلمانی و مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به قم سفر کرده اند،با حضور در دفتر استاندار قم با سید مهدی صادقی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حسین نوش آبادی، معاون حقوقی و پارلمانی و محمد مهدی احمدی، مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به قم سفر کرده اند ساعتی پیش به همراه حجج اسلام ایزدپناه و دانشی دو مدیرکل سابق و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با حضور در دفتر استاندار قم با سید مهدی صادقی دیدار و گفت و گو کردند.
در ابتدای این دیدار، نوش آبادی ضمن عرض تبریک به استاندار جدید قم، کسب اجازه از استاندار برای معرفی مدیر جدید هر استان را جزء برنامه های همیشگی خود عنوان کرد و افزود: سوابق جناب آقای ایزدپناه بر هیچکس پوشیده نیست، تلاش ایشان عالمانه و مدبرانه بود اما در ادامه کار به گونه ای مقدر شد که ایشان در این مقطع از استان خداحافظی کرده و در جای دیگری خدمت کنند.
وی همچنین با اشاره به سوابق مدیرکل جدید، حجت الاسلام و المسلمین دانشی را فردی مورد وثوق همگان برشمرد و اذعان داشت: ایشان چندین سال در سیستان و بلوچستان با وجود فرهنگ های مختلف، موفق عمل کرده و باعث وحدت میان عموم مردم و علما شدند.
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: عملکرد مثبت، سعه صدر و تدبیر ایشان در استان سیستان و بلوچستان باعث شد تا از بین گزینه های مختلف از سوی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مدیر کلی قم انتخاب شوند.
وی با بیان اینکه قم ساخت ها و زیرساخت های مناسبی در عرصه های مختلف دارد، اظهار داشت: با توجه به جایگاه و حساسیت های قم، لازم است چنین شخصیت های عالم و وارسته ای در این شهر خدمت کنند.
در ادامه این دیدار، استاندار قم ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام و المسلمین ایزدپناه و عرض تبریک به مدیرکل جدید، با اشاره به وجود نگرانی ها برای این تغییر مدیریت، اظهار داشت: با صحبتی که با آقای جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتم و پس از ملاقات با جناب آقای دانشی و اطلاع از سوابق درخشان ایشان، علاوه بر اینکه این نگرانی ها برطرف شد لازم است به این حسن انتخاب نیز تبریک گفت.
صادقی به فعالیت اثرگذار حجت الاسلام و المسلمین دانشی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بنده در کردستان سابقه فعالیت دارم به خوبی می دانم که انجام خدمت در میان چندین فرهنگ و قومیت مختلف چقدر دشوار است و موفق بودن در این میدان بسیار قابل تقدیر است و انتخاب چنین فرد موفقی برای قم جای بسی خوشحالی دارد.
استاندار قم با بیان اینکه بنده خوشبین هستم که ایشان عرصه فرهنگ و هنر استان را متحول کنند، اضافه کرد: امیدوارم جناب آقای دانشی با استفاده از تجارب خود اثر بخشی مناسبی را در استان داشته باشند، استانداری قم نیز برای همکاری در رسیدن به این هدف آمادگی خود را اعلام می کند.
حجت الاسلام و المسلمین ایزدپناه نیز در سخنانی دلیل استعفای خود را شرکت در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: امیدوارم استاندار محترم بازوی خوبی برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم باشند.
در ادامه این نشست، حجت الاسلام و المسلمین دانشی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سخنانی اظهار داشت: اگر به مسائل فرهنگی هنری قم متناسب با شان و جایگاه این شهر نگاه کنیم مطمئنا می توانیم گام های مهم و اثربخشی در این مسیر برداریم و ضمن حل مسائل خود، برای دیگر استان ها نیز خط دهی کرده و الگو باشیم.
وی ادامه داد: امیدوارم بتوانم در این دوره خدمت گذاری، وظیفه خود را در قبال این شهر به عنوان ام القرای جهان تشیع به خوبی انجام دهم.
حجت الاسلام و المسلمین دانشی ضمن درخواست مساعدت و همکاری بیشتر استانداری قم با این اداره کل، عنوان کرد: با توجه به اینکه سطح فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم فراتر از استان بوده و ملی و فراملی است، عنایت و توجه ویژه استاندار محترم را خواستاریم.
محمد مهدی احمدی، مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست، جایگاه ویژه استان قم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: مدیری در قم موفق است که بر اساس عقلانیت عمل کند که هم جناب آقای ایزدپناه و هم جناب آقای دانشی از این مهم بهره مند هستند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com