کد خبر ۲۹۰۱۵ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۰
معاون نهضت سوادآموزی قم:

تشویق‌ها و محدودیت‌هایی برای بی‌سوادان ایجاد می‌شود

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از ایجاد سه تشویق در سال جاری و سه محدودیت برای بی سوادان در سال آینده خبر داد.

به گزارش قم نا ، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا اظهار داشت: با توجه به مصوبه دولت در سال ۹۴ برای بی سوادان تشویق‌هایی و در سال ۹۵ محرومیت‌هایی قرار داده شده است.

وی با اشاره به تشویق‌ها ادامه داد: در سال ۹۴ پرداخت تشویق‌های مالی برابر ۱۳۰ هزار تومان به کسانی که در کلاس‌های سوادآموزی معادل سوم ابتدایی شرکت و حضور داشته‌اند، پرداخت می‌شود.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: تشویق دوم شامل کسانی است که به صورت خودآموز و بدون شرکت در کلاس‌های سوادآموزی معادل سوم ابتدایی ثبت نام کرده و باسواد شوند. به این افراد مبلغ ۶۴ هزار تومان از هزینه تمام شده سرانه سوادآموزی پرداخت می شود.

وی ادامه داد: تشویق سوم پرداخت ۲۵ درصد از هزینه تمام شده سرانه سوادآموزی به تشکل‌ها و موسسات آموزشی غیردولتی است که در جهت شناسایی کودکان بی‌سواد و معرفی آنان و آسیب شناسی فعالیت دارند.

حجت الاسلام قاسمی‌نیا با اشاره به محدودیت‌های سال ۹۵ برای بی‌سوادان ابراز داشت: بی‌سوادان گروه سنی زیر ۵۰ سال فقط تا سال ۹۴ فرصت دارند که نسبت به سوادآموزی خود اقدام کنند زیرا در سال ۹۵ با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به محدودیت‌ها ادامه داد: الزام داشتن مدرک سوم ابتدایی برای متقاضیان اخذ و یا تمدید گواهینامه رانندگی و همچنین پروانه کسب دو محدودیتی است که در سال ۹۵ برای بی سوادان ایجاد می‌شود.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: محدودیت سوم از سوی بهزیستی و کمیته امداد ایجاد می‌شود به طوری که مددجویان بی‌سواد تحت پوشش کمیته امداد به شرط باسواد شدن می‌توانند مستمری خود را دریافت کنند. به عبارت دیگر دریافت مستمری توام با شرکت در کلاس‌های سوادآموزی است.

زمان ثبت نام برای سوادآموزی محدودیت ندارد

وی تصریح کرد: هر بی‌سوادی که به سوادآموزی تمایل دارد می‌تواند با مراجعه به هر دفاتر مدارس در سطح استان و کارشناسی سوادآموزی ادارات آموزش و پرورش در نواحی نسبت به ثبت نام و سوادآموزی خود اقدام کند.

حجت الاسلام قاسمی‌نیا عنوان کرد: زمان ثبت نام برای سوادآموزی محدودیت ندارد و در هر زمان می‌توان نسبت به سوادآموزی اقدام کرد.

وی از همه هم استانی‌ها و خانواده‌ها خواستار شد تا نسبت به تشویق افراد بی‌سواد برای سوادآموزی تلاش کرده و محرومیت‌ها و تشویق‌های دولت برای بی‌سوادان را اطلاع رسانی کنند.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com