کد خبر ۲۹۹۹۷ انتشار : ۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۹
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم:

طرح آموزش اولیای بی‌سواد دانش آموزان در قم اجرا می‌شود

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از اجرای طرح آموزش اولیای بی‌سواد دانش آموزان در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار در سال ۹۴ در سوادآموزی استان قم اجرای طرح آموزش اولیای بی‌سواد دانش آموزان است.

وی ادامه داد:‌ برای اجرای این طرح از تمام دانش آموزانی که پدر و مادر بی‌سواد دارند، همچنین معلمان دانش آموزانی که اولیای بی‌سواد دارند و کارکنان ادارات تقاضا می‌شود به عنوان آموزش دهنده در طرح آموزش اولیای بی‌سواد شرکت کنند و از حق الزحمه در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: این طرح ویژه برای افرادی است که فاقد مدرک تحصیلی و بی‌سواد هستند و در گروه سنی زیر ۵۰ سال تحصیل می‌کنند و این دوره معادل سوم ابتدایی است و به صورت رایگان تمام اقلام آموزشی به سوادآموز ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: به ازای هر فردی که در دوره سوادآموزی قبول شود به آموزش دهنده ۶۴۰ هزار تومان حق الزحمه پرداخت و به تمام افرادی که به عنوان آموزش گیرنده در این طرح شرکت کرده و قبول می‌شوند مبلغ ۱۳۰ هزار تومان به عنوان پاداش داده می‌شود.

حجت الاسلام قاسمی‌نیا گفت: طی سالجاری تاکنون هزار و ۴۰۰ نفر در فعالیت‌های سوادآموزی استان قم ثبت‌نام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: بهترین مکان وظرفیت برای انجام فعالیت‌های سواد آموزی، مدارس و خانواده‌ها هستند و از مدیران مدارس و معلمان و اعضای باسواد خانواده انتظار داریم تا با شناسایی و تشویق و آموزش افراد بی‌سواد بتوانند استان قم را به نقطه‌ای برسانند که هیچ بی‌سوادی در این استان حضور نداشته باشد.

وی بیان کرد: به مناسبت ۱۷ شهریورماه برابر با هشتم سپتامبر، روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی گردهمایی معاونین و رؤسای ادارات سوادآموزی سراسر کشور در مجتمع فرهنگی و تربیتی ولایت واقع در میدان ۷۲ تن جنب بوستان فدک برگزار می‌شود.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com