کد خبر ۲۹۰۳۹ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
عضو شورای اسلامی شهر قم:

آماده‌‌سازی شهری رضوی پلی میان امروز و دوران زندگی اهل‌بیت(ع) است

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: آماده‌سازی شهری رضوی پلی میان امروز و دوران زندگی اهل‌بیت(ع) است و در این راستا نیازمند مشارکت متخصصین هستیم.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، نعمت‌الله عواطف رستمی برگزاری جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی را به طور کلی خوب ارزیابی کرد و گفت: برای رسیدن به یک نتیجه خوب در این جشنواره باید از معیارها و ارزش‌های تاریخی و دینی بهره برد.
وی با بیان اینکه بدون توجه به گذشته نمی‌توان در این زمینه کار خوبی انجام داد اظهار کرد: انجام مطالعاتی در زمینه عقبه تاریخی نمادسازی در ایران و اسلام و استفاده از متخصصین امر می‌تواند بسیار کارساز باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: اگر ارزش‌ها و معیارهای ایرانی و اسلامی در ساخت نماد و المان‌های شهری رعایت نشود این نمادها اثرگذاری واقعی خود را نخواهند داشت.

وی نمادسازی شهری رضوی را پلی میان امروز و دوران زندگی اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: این کار جز با مشارکت متخصصین امکان پذیر نیست چرا که به این طریق می‌خواهیم فکر مردم را به آن دوران سوق دهیم.

عواطف رستمی تصریح کرد: مطالعه تاریخی، استفاده از متخصصین امر، استفاده از تجربه صاحب‌نظران از فاکتورهای مهمی است که مسئولان باید در برگزاری این جشنواره مدنظر قرار دهند در غیر این صورت ابتر مانده و اثرگذاری خود را نخواهد داشت.

وی گفت: برداشتن یک گام خوب در ابتدا کمک زیادی به برداشتن گام‌های بعدی می‌کند، ما انتظار نداریم در نخستین دوره جشنواره که توسط سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در حال برگزاری است همه موارد خوب باشد اما گام اول باید خوب برداشته شود تا مردم از کنار آن بی‌تفاوت رد نشوند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com