کد خبر ۳۸۴۲۰ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۴
عضو شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد

توجه ویژه مدیریت شهری قم به منطقه پردیسان

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت:‌ مدیریت شهری قم نسبت به منطقه پردیسان احساس مسؤولیت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،نعمت‌الله عواطف رستمی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت منطقه پردیسان اظهار کرد:‌ شهرداری قم در احداث این منطقه مشارکتی نداشت و منطقه پردیسان همچون اسب زین‌شده‌ای تحویل شهرداری قم شده ما نمی‌دانیم این اسب چگونه زین شده است، منطقه پردیسان در بحث زیرساخت‌های شهری مشکلات زیادی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد:‌ قرار بود که اداره راه و شهرسازی استان قم،‌ 25 درصد زمین‌های تجاری منطقه پردیسان را در اختیار شهرداری قم قرار بدهد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است،‌ به همین دلیل شهرداری قم مجبور شده است که یکسال دیگر مجوز تجاری‌ها را در منطقه پردیسان تمدید کند.

وی در خصوص پروژه‌های منطقه پردیسان تصریح کرد:‌ مدیریت شهری قم نسبت به منطقه پردیسان احساس مسؤولیت دارد و گاهی اوقات بیش از روال معمول برای احداث پروژه‌ها در منطقه پردیسان هزینه می‌کند، به عنوان مثال برای ساخت پروژه بلوار مرجعیت حدود صد میلیارد بودجه هزینه می‌شود.

عواطف رستمی با اشاره به بلوار مرجعیت اضافه کرد:‌ این بلوار به منظور تسهیل حمل و نقل و ایجاد راه دسترسی برای منطقه پردیسان احداث می‌شود، همچنین به منظور تسهیل رفت و آمد به منطقه پردیسان احداث بلوار زائر را در نظر داریم که فاز اول این بلوار تمام شده و فاز دوم بلوار زائر در حال احداث است.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد:‌ شهرداری قم براساس اصول شهرسازی بر روند احداث مجتمع‌های جدید در منطقه پردیسان نظارت خواهد داشت و روند گسترش این منطقه در دست شهرداری قم است،‌ اما شهرداری در گذشته در بحث احداث منطقه پردیسان مشارکتی نداشت.

وی در خصوص رویکرد دولت نسبت به منطقه پردیسان خاطرنشان کرد:‌ دولت درباره بحث احداث مسکن مهر در کشور انتقاداتی را مطرح کرده،‌ اما روند تعاملات دولت با شهرداری قم در منطقه پردیسان رو به بهبود است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com