کد خبر ۲۹۱۴۵ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۸

مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) توسط هیئت خادم الرضا(ع) برگزار می‎شود

مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) از سوی هیئت و کانون خادم الرضا(ع) در حسینیه بزرگ شهداء قم برگزار می‎شود.

به گزارش قم نا ، حمید ناطقی با اعلام این خبر تصریح کرد: نام مبارکش ششمین پیشواى شیعیان «جعفر»،­کنیه‌‏اش «ابوعبداللَّه» و لقب‌ هایش «صابر»، «فاضل»، «طاهر»، «قاهر»، «باقى»، «کامل»، «منجى»، «فاطر» و «صادق» است. که لقب اخیر از همه مشهورتر است.

وی افزود: ­ملقّب شدن امام علیه‌السلام به هر یک از لقب‌ هاى یاد شده، بیانگر تجلّى و ظهور بیشترآن صفت در وجود مبارک ایشان است وگرنه امام صادق علیه‌السلام و دیگر امامان معصوم مظهر همه ارزشها و ملقب به صفات نیک هستند.

مسوول هیئت وکانون خادم الرضا(ع) با بیان اینکه شناخت عمیق امام صادق علیه‌السلام از مقام ربوبى حق تعالى، او را در میدان عمل به عبادتى گسترده و خالصانه وامى‏داشت ادامه داد: مبارزات امام صادق علیه‌السلام متناسب با شرایط سیاسى جامعه و نیز موقعیّت و نیاز مخاطبان با بیانات مختلف و شیوه‌‏هاى گوناگون تبیین مى‌‏شد.

وی اظهارداشت: منصور، در طول مدّت دوازده سالى که در دوران خلافتش با امام صادق علیه‌السلام معاصر بود یک لحظه از اندیشه مبارزه با امام صادق علیه‌السلام غافل نبود و به شیوه‏‌هاى مختلف سعى در محدود کردن فعّالیت‌هاى آن حضرت و بیرون کردن وى از صحنه مبارزه با دستگاه خلافت و در نهایت شهادت او داشت و سرانجام، امام صادق علیه‌السلام در 25 ماه شوال، سال 148 هجرى قمرى پس از 34 سال امامت، در سن 65 سالگى به دست عوامل منصور خلیفه عباسی مسموم شد وبه شهادت رسید.

ناطقی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که می فرمایند «همه ما وظیفه داریم در راستای گسترش معارف اهل بیت (ع) تمام تلاش خود را انجام دهیم اما در این راه وظیفه مداحان بسیار چشم‌گیرتر است» تصریح کرد: با توجه به تاکیدات ایشان و مراجع عظام تقلید، همزمان با شب شهادت امام جعفرصادق(ع) مراسمی با حضور مداحان اهلبیت علیهم السلام کربلایی نریمان پناهی ، حاج حسین سیب سرخی ، حاج عبدالرضا هلالی و یاسین شیخ زاده برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم که روز دوشنبه 19 مردادماه، ساعت 21 از سوی هیئت و کانون خادم الرضا(ع) و با حمایت موسسه مالی و اعتباری کوثر در حسینیه بزرگ شهداء قم برگزار خواهد شد، حجت‎الاسلام والمسلمین صادقی واعظ نیز سخنرانی خواهند کرد.

منبع : ایکنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com