کد خبر ۳۱۵۶۶ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹
برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد

حرکت دسته عزاداری 1500 معلول قمی در سالروز شهادت امام سجاد (ع)

مسئول هیئت معلولان متوسلین به ائمه اطهار (ع) گفت: هزار و 500 معلول قمی در سالروز شهادت امام سجاد (ع) در مقابل حرم حضرت معصومه (س) در قالب هیئت معلولان به عزاداری می‌پردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، روح‌الله ذوقی با بیان اینکه 55 هزار معلول در استان قم زندگی می‌کنند،‌ اظهار کرد: از این شمار 32 هزار نفر در اداره کل بهزیستی استان قم پرونده دارند و براساس همین آمار پنج درصد جمعیت استان قم را معلولان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه معلولان قشر فراموش شده جامعه هستند و کمتر کسی به آنان توجه دارد،‌ تصریح کرد: برای توجه بیشتر به این قشر از جامعه هیئتی با عنوان هیئت معلولان متوسلین به ائمه اطهار (ع) به صورت یک تشکل مردمی تشکیل شد که منابع مالی این هیئت از سوی خیرین تامین می‌شود.

مسئول هیئت معلولان استان قم با تاکید بر اینکه بسیاری از معلولان به دلیل شرایط جسمی که دارند، کمتر در جامعه حضور پیدا می‌کنند، گفت: با توجه به علاقه این قشر از جامعه برای حضور در محافل عزاداری امام حسین (ع) تصمیم گرفته شد که برای نخستین‌بار دسته عزاداری ویژه معلولان تشکیل شود.

وی با بیان اینکه 5 هزار نفر از معلولان استان قم از اعضای این هیئت هستند، عنوان کرد: از این شمار پیش‌بینی می‌شود که هزار و 500 نفر در این دسته عزاداری حضور یابند که بیش از 100 نفر آنان معلولان ویلچری هستند.

ذوقی ادامه داد: این هیئت قرار است همزمان با سالروز شهادت چهارمین اختر آسمان امامت و ولایت سینه‌زنی و عزاداری داشته باشد و حرکت دسته عزاداری از سه راه بازار آغاز شده و در حرم حضرت معصومه با عرض تسلیت به امام زمان (عج) و عمه بزرگوارشان حضرت معصومه (س) به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به کوتاه بودن مسیر حرکت دسته عزاداری هیئت معلولان استان قم گفت: با توجه به مشکلی که معلولان در حرکت دارند پیش‌بینی شده در کوتاهترین مسیر حرکت کنند.

مسئول هیئت معلولان استان قم با اشاره به دیگر مشکلات معلولان برای حضور در این هیئت عزاداری گفت: در حال رایزنی با نیروی انتظامی هستیم تا برای حضور ماشین‌های حامل معلولان تا نزدیک میدان آستانه مجوز لازم را کسب کنیم.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این هیئت گفت: در تلاش هستیم با کمک خیران ظهر عاشورا معلولان را اطعام کنیم و با توجه به مشکلاتی که این معلولان دارند غذای تبرکی امام حسین (ع) در منزل آنان توزیع می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com