کد خبر ۲۹۱۶۶ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۸
مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها:

وجود10 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در کشور

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها از وجود 10 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده و 100 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور خبر داد.

به گزارش قم نا ، امیر جعفرپور بعد از ظهر امروز در کارگروه معاونان، نشست تخصصی معاونان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کلانشهرهای کشور که در شهرداری قم برگزار شد با اشاره به وضعیت حمل و نقل در برنامه اول و دوم توسعه، اظهار کرد: در برنامه اول تاکید بر گسترش حمل و نقل عمومی در جابه جایی انبوه کالا و مسافر به ویژه راه‌آهن مورد تاکید قرار گرفت، در حالی که در برنامه دوم چنین چیزی مشاهده نشد.

وی افزود: این رویه در برنامه سوم نیز دنبال شد و در برنامه چهارم سیاست‌هایی نسبت به قیمت سوخت و کمک به گسترش حمل و نقل عمومی نظیر یارانه حمل و نقل و توزیع گاز طبیعی اتخاذ شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها با اشاره به اینکه در برنامه چهارم قانون توسعه حمل و نقل عمومی تصویب شد، گفت: در برنامه پنجم در ماده 162 که قانون اجرایی توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت سوخت است، سهم حمل و نقل عمومی برای سفرهای شهری و سرانه بنزین مشخص شد.

جعفرپور تصریح کرد: متاسفانه تاکنون با وجود اجرای این برنامه‌ها هیچ بهبودی در وضعیتی حمل و نقل کشور ایجاد نشده است که دلیل این امر نبود راهبردی آینده‌نگر است.

وی با اشاره به وظایف شهرداری در حوزه حمل و نقل و ترافیک، گفت: مدیریت تهیه و نصب و نگهداری علائم تجهیزات ترافیکی، اجرا و اصلاح طرح‌های ترافیکی، توسعه و بهره‌برداری از پارکینگ‌های عمومی، مدیریت ساخت و بهره‌برداری و صدور مجوز احداث و بهره‌برداری از مراکز معاینه فنی بخشی از وظایف شهرداری است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: در طرح جامع حمل و نقل به آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک، ایجاد زیرساخت‌ها و پارکینگ‌ها و پایانه توجه شده است.

جعفرپور با اشاره به وضعیت سازمان اتوبوسرانی شهرهای کشور، گفت: در حال حاضر 10 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در کشور وجود دارد که نباید در شهرها تردد کنند و از سوی دیگر 100 هزار دستگاه تاکسی فرسوده نیز در حال تردد در خیابان‌های کشور هستند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com