کد خبر ۲۹۱۶۵ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۶
دبیر شورای عالی ترافیک شهرهای کشور:

قم تنها شهر میزبان از پروژه مونوریل در کشور

دبیر شورای عالی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به اجرای پروژه مونوریل در قم گفت: شهر قم تنها شهری است که میزبان پروژه مونوریل در کشور است که امیدواریم زودتر این پروژه به پایان برسد.

به گزارش قم نا ، علی همدانی عصر امروز در نشست تخصصی معاونان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کلانشهرهای کشور که در تالار همایش‌های شهرداری قم برگزار شد با اشاره به اقدامات مطلوبی که در شورای عالی ترافیک شهرهای کشور صورت گرفته است،‌ اظهار کرد: تهیه پیشنهاد اصلاح آیین‌‌نامه اجرایی تبصره ماده 6 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و آیین‌نامه قانون الحاق سه تبصره به بند 12 ماده چهار قانون ناجا از جمله اقدامات مطلوبی است که در شورای عالی ترافیک شهرهای کشور انجام شده است.

وی از حذف بند مربوط به الزام دوگانه‌سوز بودن تاکسی‌ها در آیین‌نامه مربوطه خبر داد و گفت: پیشنهاد اصلاح تصویب‌نامه مربوط به صدور پروانه دفاتر آژانس تاکسی و موسسات اتومبیل کرایه مطرح شده است.

دبیر شورای عالی ترافیک شهرهای کشور ابراز امیدواری کرد: مصوبه هیئت وزیران شرایط را برای واگذاری تمام مسائل صنفی در این زمینه به شهرداری‌ها فراهم کند.

وی با اشاره به ممنوع بودن خروج سرویس‌های حمل و نقل عمومی از حریم شهر بیان کرد: تمهیداتی اندیشیده شده که این خودروها بتوانند در موارد خاص نیز از شهرها خارج و سرویس‌دهی داشته باشند.

همدانی دیگر پیشنهادات در حوزه‌های گوناگون را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حوزه‌های مختلف از جمله CNG پیشنهاداتی ارائه شد.

وی با بیان اینکه 12 شورای عالی در سطح کشور دارای عضو ناظر از سوی مجلس شورای اسلامی هستند، تصریح کرد: هدف از تشکیل این شوراها اخذ تصمیم‌های جامع در سراسر کشور است.

دبیر شورای عالی ترافیک شهرهای کشور با بیان شوراها نهادی فرابخشی در کشور محسوب می‌شوند، گفت: از ابتدا تا کنون 119 جلسه شورا برای اخذ تصمیم‌های جامع در سراسر کشور تشکیل شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه مونوریل در شهر قم بیان کرد: قم تنها شهری است که پروژه مونوریل در آن اجرایی می‌شود که امیدواریم این پروژه هر چه سریع‌تر به پایان برسد، ولی سیاست اصلی مشابهت سیستم‌های ریلی در سراسر کشور است.

همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ضوابط موجود اقتضا می‌کند که تاکسی تلفنی‌ها از شهرداری‌ها مجوز بگیرند،‌تصریح کرد: باید محدوده‌های ممنوعه شهری نیز براساس ضوابط جدید معین شود.

وی همچنین از طرح و تصویب اصلاح دستورالعمل انتخاب، آموزش، سنجش مهارت و صدور گواهینامه راهبری قطارهای برقی شهری و حومه خبر داد و گفت: وظایف شهرداری‌ها در انجام مطالعات مهندسی ترافیک شهرها نیز از مصوبات سال گذشته بود که با موفقیت انجام شد.

دبیر شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، مشکل اختلاف دیدگاه پلیس و شهرداری‌ها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: متن اصلاحی آیین‌نامه اجرایی تبصره یک ماده 15 قانون رسیدگی به تخلفات شهری نیز به تصویب رسیده است.

وی در ادامه افزود: دستورالعمل نحوه هماهنگی بین شهرداری‌ها و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز برای اجرا و بهره‌برداری از سامانه‌های مکانیزه ثبت تخلفات رانندگی در این شوراها به تصویب رسیده است.

همدانی مصوبه شورای عالی ترافیک را مورد اشاره قرار داد و گفت: پلیس موظف است عوارض اسقاط خودرو را به‌ منظور شماره‌گذاری خودروهای خارجی متعلق به شهرداری‌ها اخذ کند.

دبیر شورای عالی ترافیک شهرهای کشور خاطرنشان کرد: با هماهنگی که با مجلس شورای اسلامی صورت گرفته قوانین مربوط به شورای عالی ترافیک در سامانه قوانین و مقررات مجلس درج شده و همه می‌توانند برای کسب اطلاع به آن مراجعه کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com