کد خبر ۲۹۲۱۷ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۲
عضو شورای شهر قم خبر داد

تحقق ۱۳۵ میلیاردی بودجه شهرداری قم در ۴ ماهه نخست امسال

عضو شورای شهر قم تحقق ۱۳۵ میلیاردی بودجه شهرداری قم در ۴ ماهه نخست امسال خبر داد.

 به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر صبح امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهارداشت: کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم در برنامه‌های دو ماهه بودجه شهرداری و سازمان‌ها را بررسی می‌کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم افزود: مسئله اعلام گزارش‌های دو ماهه از فعالیت‌ها و بودجه شهرداری سبب شده است تا برنامه‌ها به صورت جدی تری در شهرداری پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: بودجه مصوب شورا 800 میلیارد بوده است که به هزار و 100 میلیارد افزایش یافته است که رقم بالایی است و این بودجه نیازمند بازنگری است زیرا توقع زیادی با توجه به این بودجه ایجاد می‌شود.

آتش‌زر بیان کرد: در چهار ماهه نخست سال باید 360 میلیارد تحقق بودجه داشته باشیم که 135 میلیارد آن محقق شده است که بسیار پایین است و این مقدار حدود 37 درصد است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم عنوان کرد: مردم هزینه‌های شهرداری را در عوارض ساختمانی و نوسازی می‌بینند. کل عوارض ساختمانی ما امسال 140 میلیارد تومان است که باید 46 میلیارد آن در 4 ماهه نخست تحقق پیدا می‌کرد که 34 میلیارد آن محقق شده است.

وی افزود: البته این مقدار نسبت به سال قبل که 30 میلیارد تحقق بودجه داشته‌ایم افزایش‌یافته است که امیدوارکننده است.

آتش‌زر گفت: در معاونت مالی و برنامه‌ریزی در سال قبل از ما درخواست داشتند تا عملکردشان را به‌ویژه در بحث اضافه‌کار قبول کنیم با این شرط که در سال آینده برنامه‌ها را عملی کنند.

عضو شورای شهر قم با بیان اینکه 54 درصد در اضافه‌کارها تخطی شده ‌و این ناشی از بی‌توجهی مدیران در شهرداری است، گفت: حدود 60 درصد مربوط به هزینه‌های جاری بوده و این مسئله‌ای است که نیاز به بررسی دارد.

وی با بیان اینکه یک لیست پرداخت از پرسنل را درخواست کردیم و در گزارش‌های رسیده 65 نفر دریافتی بیشتر از آنچه اعلام شده است داشته‌اند گفت: امیدواریم در آینده نظمی بر این امور ایجاد شود.

آتش‌زر با اشاره به اینکه 237 میلیارد برای هزینه‌های جاری و  35 میلیارد برای هزینه پرسنلی در نظر گرفته شده که 38 میلیارد یعنی معادل 4 میلیارد بیشتر در این زمینه هزینه شده است، افزود: افزایش قیمت منطقه‌ای و عوارض حذف پارکینگ سبب افزایش تحقق بودجه و عوارض دریافتی شهرداری شده است.

عضو شورای شهر قم با بیان اینکه عوارض نوسازی با اینکه به‌عنوان درآمد پایدار همراه می‌شود با کاهش درآمد همراه بوده است گفت: عوارض حذف پارکینگ افزایش 35 درصدی داشته است.

آتش‌زر با بیان اینکه هزینه‌های پرسنلی نشان‌دهنده 21 درصد انحراف است گفت: پیشرفت عمرانی در چهارماه 19 درصد و ریالی 8.8 درصد بوده است.

وی با انتقاد از اینکه در برخی پروژه‌های شهرداری متولی انجام کار مشخص نیست گفت: در بلوار مرجعیت هیچ فکری در مورد بدنه طرح انجام نشده و باید از اکنون لوایح مربوط به آن نوشته شود.

آتش زر با بیان اینکه در بحث آسفالت سازمان هنوز نمی‌تواند پاسخگو باشد تصریح کرد: ارتباط شهرداری با مناطق نیازمند بازنگری است که باید مد نظر قرار گیرد.

عضو شورای شهر قم خاطر نشان کرد: احداث و توسعه فضای سبز در شهرداری مرکز و مناطق با تأخیر همراه بوده است و با توجه به تحقق بودجه این روند خیلی آهسته است که باید اصلاح شود.

وی عنوان کرد: مشکل بدهی‌های قبلی به پیمانکاران نیز وجود دارد و پیمانکاران قوی دیگر تمایلی به همکاری با شهرداری ندارند که باید برای حل آن فکر اساسی وجود داشته باشد.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com