کد خبر ۲۹۳۲۲ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۲
شهردار قم مطرح کرد

بهره‌گیری از کمک‌های مردمی در کنار اعتبارات دولتی برای تکمیل مصلای قم

شهردار قم گفت: برای توسعه مصلای قم علاوه بر کمک‌های دولتی می‌توان روی کمک‌های مردمی و خیرینی که دغدغه توسعه مکان‌های مذهبی را دارند، حساب کرد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی سقائیان‌نژاد در بازدید از روند ساخت و ساز مصلای قم، مصلی را یکی از نمادهای مذهبی شهر در کنار حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران دانست و افزود: مصلی یک نهاد عمومی و مذهبی است که باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اهمیت نماز سیاسی عبادی جمعه این مراسم را یکی از اصلی‌ترین پایه‌های حفاظت از نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: شهرداری تمام توان خود را در راستای برپایی هرچه باشکوه‌تر نماز جمعه و خدمات‌دهی به نمازگزاران به کار می‌بندد.

سقائیان‌نژاد در ادامه با بیان اینکه برای توسعه مصلی علاوه بر کمک‌های دولتی می‌توان روی کمک‌های مردمی و خیرینی که دغدغه توسعه مکان‌های مذهبی را دارند حساب کرد، افزود: باید با کمک‌های دولتی و مردمی هرچه سریع‌تر مصلای شهر قم که یکی از نمادهای دینی شهر است برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر نماز جمعه آماده شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم هم در این بازدید ضمن تشریح روند عملیات اجرایی آماده سازی مصلی گفت: در صدد هستیم تا چند ماه آینده ساختمان مصلی را آماده برگزاری نماز کنیم.

حجت‌الاسلام ولدان در ادامه وحدت میان ائمه جمعه و مسئولان شهرها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: هر چقدر این وحدت بیشتر باشد توازن میان جسم و روح شهرها بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه مصلی تنها برای روز جمعه نیست، خاطرنشان کرد: تمام ارگان‌ها و نهادهای استان می‌توانند برای کارهای عام المنفعه و دیگر مناسبت‌ها از این مکان استفاده کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com