کد خبر ۳۱۲۷۵ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۴
آيت الله جوادی آملی مطرح کرد:

برخی ساخت و سازها در قم توجیه نداشته است

آيت الله جوادی آملی در دیدار سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار کلانشهر قم اظهار داشتند: متاسفانه قبلا بعضي از ساخت و سازها در اين شهر توجيه نداشته‌اند و الان كارايي ندارند و كم كم متروكه می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آيت الله جوادي آملي در ديدار شهردار و رئيس شوراي اسلامي شهر قم ضمن انتقاد از عملكرد حكومت عربستان در حج امسال كه منجر به كشته شدن تعداد زيادي از حاجيان در حادثه منا شد اظهار داشت: اسلام در قرآن سه حوزه را براي زندگي انسان تعريف كرده است كه حوزه سوم از همه مهمتر و اساسي‌تر است.

وي افزود: اسلام بر انسان‌هاي با همت تاكيد دارد كه به فرموده امام حسين(ع) همت‌هاي بلند و انديشه‌هاي بلند را خداوند دوست دارد و افكار پست مشمول رحمت خدواند نيستند.

اين مرجع تقليد بيان كرد: سه حوزه‌اي كه گفته شد شامل حوزه محدود كه مربوط به همه مسلمان‌ها مي‌شود كه چگونه زندگي كنند، حوزه مياني مربوط به موحدان است و همه انسان‌هايي كه خدا را قبول دارند شامل مي‌شود و حوزه آخر كه بسيار مهم است انسانيت بوده و همه انسان‌ها چه مسلمان و چه غير مسلمان را در بر مي‌گيرد كه چگونه زندگي كنند و به اين سه حوزه در قرآن اشاره شده است.

وي گفت: امروزه به دليل پيشرفت‌هاي به‌دست آمده در جهان و ارتباط آسان مردم در هر نقطه از جهان با يكديگر به تعبيري دهكده جهاني بوجود آمده و ارتباط با همه كشورها ميسر شده است و خداوند در حوزه سوم به اين موضوع اشاره دارد كه كفاري كه به شما آسيبي نرسانده‌اند و با شما مشكلي ندارند و يا جنگي نمي‌كنند مثل بعضي از كشورهايي كه با ما ارتباط دارند با آنها رفتار خوبي داشته باشيد زيرا انسان‌هاي بلند همت هميشه كج انديش نيستند.

وي تاكيد كرد: فكر نكنيد در شهر قم هستيد و كوچك فكر كنيد بايد تاثير گذار عمل كنيد، فرض كنيد الان در سازمان ملل نشسته‌ايد و تصميم گيري مي‌كنيد و بايد بسيار بزرگ فكر كنيد زيرا خدمت كردن همت بلند مي‌خواهد و تنها پول در آن دخيل نيست و شما بايد در مسائل كلان بلند نظر باشيد تا به هدف خود برسيد.

آيت‌الله جوادي آملي به موضوع اختلاس‌ها در كشور اشاره كرد و گفت: مشكلاتي به مملكت ما ضربه وارد كرده است كه نخست اختلاس است و ديگري سوء مديريت كه اينها كمر نظام را شكسته‌اند.

وي ادامه داد: ما در اين كشور همه چيز داريم و خداوند نعمت خودش را براي ما قرار داده و اين در حالي است كه يك صدم جمعيت دنيا را داريم، ۱۰ درصد از منابع دنيا در كشور ما قرار دارد ولي متاسفانه اين اختلاس‌ها ضربه زيادي را به مردم و كشور وارد كرده است.

اين مرجع تقليد گفت: بيت المال حسابش در قيامت معلوم است اما در اين دنيا بنا به فرموده حضرت علي(ع) بيت المال در دنيا يك مرتع سرسبز است كه اگر در جايي غير از خودش و خدمت به مردم مصرف شود بيماري وبا مي‌شود كه آبروريز خواهد بود و همه از آن مطلع خواهند شد.

وي بيان كرد: مسئولان بايد در مصرف بيت المال دقت كنند و همين دادگاه اختلاس نفتي بيماري شده است كه آبروي نظام را خدشه‌دار كرده و اگر به اين جمله گهربار حضرت علي(ع) گوش داده بوديم امروز آبروي ما در دنيا حفظ مي‌شد و من از خداوند مي‌خواهم كه به ما آبرو عطا كند.

وي خطاب به شهردار قم تاكيد كرد: شهرداري بايد بنا به بودجه‌اي كه دارد كار كند و خروجي‌ها را مشخص كند كه از اين طرح چه هدفي دارد و نكند اين پول‌ها در جاهايي كه لازم نيست خرج شود كه متاسفانه قبلا بعضي از ساخت و سازها در اين شهر توجيه نداشته‌اند و الان كارايي ندارند و كم كم متروكه مي‌شوند.

منبع : شهر نیوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com