کد خبر ۲۹۳۲۳ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۵
25 مرداد ماه

همایش «امام رضا (ع) اسوه حیات طیبه» در قم برگزار می‌شود

رئیس موسسه آموزشی عالی بنت الهدی «امام رضا (ع) اسوه حیات طیبه» همزمان با سالروز تولد حضرت فاطمه معصومه (س) خبر داد.

به گزارش قم نا ، محمد مهدی صفورایی بعد از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) همایش تجلیل از بانوان مروج فرهنگ رضوی را با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سطح بین‌المللی برگزار می‌کند.
وی گفت: برای شناسایی و معرفی بانوانی که در حوزه فرهنگ رضوی فعالیت دارند سه همایش در شهرهای مشهد، ‌قم و شیراز برگزار می‌شود و موسسه آموزش عالی بنت الهدی با توجه به اینکه با طلاب خارجی و ایرانی ارتباط دارد مسئولیت برگزاری این همایش را در قم به عهده دارد و این همایش با نام «امام رضا (ع) اسوه حیات طیبه» برگزار خواهد شد.

رئیس موسسه آموزشی عالی بنت الهدی اظهار کرد: برای شرکت بانوان طلبه در این همایش در سه حوزه حیات «علمی، تربیتی و اجتماعی»، «حیات تربیتی، اخلاقی» و «حیات سیاسی» امام رضا (ع) فراخوان مقاله ارائه و از بانوان خواسته شد تا درباره این موضوعات مقالاتی را تهیه و ارسال کنند.

وی افزود: 195 مقاله علمی پژوهشی در مدت سه ماه به دبیرخانه این همایش ارسال شد و پس از ارزیابی‌هایی که از مقالات ارسالی انجام شد 15 مقاله برتر شناسایی شد که از این بانوان در همایش امام رضا اسوه حیات طیبه تجلیل می‌شود.

صفورایی گفت: این همایش 25 مرداد ماه مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) در سالن همایش‌های موسسه آموزش عالی بنت‌الهدی با سخنرانی آیت‌الله اعرافی رئیس جامعة‌المصطفی برگزار خواهد شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش در قم عنوان کرد: این فراخوان موجب شد تا خواهران طلبه ایرانی و خارجی که در حوزه اهل بیت به خصوص امام رضا (ع) فعالیت دارند شناسایی شوند و با برنامه‌ریزی های انجام شده قصد داریم تا از این افراد برای معرفی فرهنگ اهل بیت به شیعیان استفاده کنیم.

رئیس موسسه آموزشی عالی بنت الهدی گفت: مقالات برتر این همایش برای بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ارسال شده و چکیده این مقالات در مجموعه‌هایی به چاپ خواهد رسید.

وی یادآور شد: مقالات برتر در هر سه استان به همایش اصلی که اول شهریور ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد ارسال می‌شود و در آنجا مورد نقد و بررسی کارشناسان مذهبی قرار می‌گیرد و از برگزیدگان اول هر سه همایش تجلیل به عمل می‌آید.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com