کد خبر ۲۹۴۸۷ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
در گروه‌های سوم و هفتم مرحله مقدماتی

هندبالیست‌های قم در جام ریاست جمهوری با چین همگروه شدند

سرمربی تیم هندبال استان قم از همگروه با تیم قدرتمند چین در مسابقات بین‌المللی هندبال جام ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش قم نا ، رضا سفیدگر اظهار کرد: رقابت‌های هندبال نخستین دوره جام بین‌المللی ریاست جمهوری از امروز به میزبانی هیئت هندبال خراسان رضوی و در شهر مقدس مشهد با حضور تیم‌های متعدد خارجی و داخلی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این دوره از پیکارها با حضور 84 تیم از کشورمان که از استان‌های مختلف هندبال کشور دعوت شده‌اند و همچنین 6 تیم خارجی برگزار می‌شود و هندبالیست‌های نوجوان قم نیز فرصت حضور در این دوره از رقابت‌ها را به دست آورده‌اند.

سرمربی تیم هندبال پسران نوجوان استان قم اضافه کرد: تیم هندبال(الف) قم در گروه هفتم مرحله مقدماتی با تیم‌های هیئت هندبال سبزوار‏، هیئت هندبال مهدی‌‌شهر، بجنورد(الف)، شهرستان نور و شهرستان اسلامشهر همگروه شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تیم هندبال(ب) نوجوانان استان قم در گروه سوم از مرحله گروهی نخستین دوره مسابقات بین‌المللی هندبال جام نهاد ریاست جمهوری برای به دست آوردن مجوز صعود به مرحله بعد با تیم‌های هیئت نجف‌آباد، لردگان، دیلم، بوشهر و تیم ملی هندبال نوجوانان چین همگروه شده است.

سفیدگر عنوان کرد: ترکیبی از پسران مستعد و آینده‌دار هندبال قم که محصول استعدادیابی هیئت هندبال استان قم و سرمایه‌گذاری بر روی رده‌های سنی پایه هستند، در این دوره از پیکارها جام بین‌المللی نهاد ریاست جمهوری در ترکیب تیم‌های اول و دوم قم حضور دارند.

وی با بیان اینکه نخستین دوره مسابقات جام نهاد ریاست جمهوری هندبال در مشهد در جریان است، اضافه کرد: این دوره از رقابت‌ها در رده سنی نوجوانان و با حضور 84 تیم داخلی و 6 تیم خارجی از کشورهای لهستان، کره جنوبی، قطر، چین و ازبکستان به انجام می‌رسد.

سرمربی تیم هندبال پسران نوجوان استان قم عنوان کرد: این دوره از مسابقات با توجه به اینکه در رده سنی نوجوانان برگزار می‌شود، از سوی فدراسیون هندبال به منظور توسعه زیر ساخت‌‌ها، هندبال پایه و طرح استعداد‌یابی هندبالیست‌ها برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها در آرامگاه فردوسی مشهد برگزار شد، خاطرنشان کرد: فینال‌ مسابقات نیز روز یکشنبه هفته آینده یعنی اول شهریور برگزار می‌شود تا نخستین قهرمان جام ریاست جمهوری ایران مشخص شود.

سفیدگر تصریح کرد: مسابقات هندبال جام بین‌المللی نهاد ریاست جمهوری دو سالانه است و زیر نظر 250 مربی دوره دیده فلمدمن سرمربی تیم ملی کشورمان رهبری می‌شوند و پس از آن نخبه‌های هندبال انتخاب‌ و به اردوهای نوجوانان و جوانان تیم ملی راه پیدا می‌کنند.

وی یاد آور شد: در طول مدت زمان برگزاری‌ این دوره از مسابقات در مشهد مقدس، مسابقات هندبال با حضور 100 تیم در رده سنی جوانان‌ و پیشکسوتان هندبال با حضور هشت تیم داخلی در روزهای‌ بیست و هشتم مرداد تا اول شهریور برگزار خواهد شد و در روز پایانی با حضور مسئولان ورزش کشور از تیم‌های برتر تجلیل خواهد شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com