کد خبر ۲۹۵۲۷ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) مطرح کرد

دهه کرامت فرصتی برای احیای یاد و نام اهل بیت(ع)

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: هدف از دهه کرامت این است که یاد و نام اهل بیت(ع) را در جامعه زنده کنیم و بخش‌هایی از شخصیت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را بشناسیم.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام محمدمهدی نادری درباره دهه کرامت اظهار کرد: ماه ذی‌القعده ماهی است که حضرت معصومه(س) و با فاصله 10 روز نسبت به امام رضا(ع) متولد شد که به این فاصله دهه کرامت گفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که پدر مرحوم آیت‌الله نجفی(ره) برای نشانی مزار حضرت زهرا(س) متوسل می‌شود و در خواب رویایی می‌بیند که به ایشان خطاب می‌شود «علیک به کریمه اهل البیت(س)».

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: فکر می‌کردند کریمه اهل بیت(س) همان حضرت زهرا(س) است، در عالم رویا می‌گویند که من به دنبال مزار حضرت زهرا(س) هستم تا زیارتشان کنم که می‌فرمایند، مقصود ما حضرت فاطمه معصومه(س) در قم است، شما می‌توانید به جای مزار حضرت زهرا(س) مزار فاطمه معصومه(س) را در قم زیارت کنید، ایشان کریمه اهل بیت(س) است.

وی با اشاره به هدف از اجرای برنامه‌های دهه کرامت گفت: هدف این است با مناسبت‌های مختلف یاد و نام اهل بیت(ع) را در جامعه زنده کنیم و این دهه فرصت بسیار مناسبی است که در هر روز مهمان اهل بیت(ع) باشیم و بخش‌هایی از شخصیت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) را بشناسیم و از سیره اهل بیت(ع) در عصر حاضر به عنوان الگوی مناسبی برای همه به ویژه دختران و بانوان استفاده کنیم.

نادری خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) با اینکه سن کمی داشتند ولی از شخصیت بسیار بزرگی برخوردار بودند که امام معصوم به علت این عظمت و جایگاه والای ایشان برای حضرت زیارت‌نامه ذکر کرده است، یعنی تنها امامزاده‌ای هستند که به دست امام زیارت ایشان نقل شده است.

وی به داستانی درباره حضرت معصومه(س) اشاره کرد و افزود: روایت است که روزی امام موسی کاظم(ع) در منزل نبودند عده‌ای از یاران و شیعیان ایشان به منزل این امام بزرگوار آمدند و سئوالات خودشان را مطرح کردند و حضرت معصومه(س) به همه سئوالات پاسخ دادند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: در هنگام بازگشت بین راه امام موسی کاظم(ع) را مشاهده کرده و ایشان سئوالات را کنترل کردند، در همین هنگام فرمودند «فداها ابوها» همان جمله‌ای که پیامبر اکرم(ص) خطاب به حضرت زهرا(س) فرموده بودند «پدر به فدای او باد»، در این روایت شخصیت و جایگاه علمی و معنوی حضرت معصومه(س) نشان داده می‌شود.

وی یادآور شد: ایشان الگوی مناسبی برای بانوان و دختران هستند که بدانند زن بودن هیچ مانعی برای پیشرفت در اجتماع نیست.

نادری خاطرنشان کرد: ما امروز نیاز داریم تا دختران و زنان جامعه با ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی حضرت معصومه(س) آشنایی پیدا کنند تا جوامع امروزی از انحرافات و تفکرات باطل فاصله بگیرند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com