کد خبر ۲۹۵۳۴ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم مطرح کرد

دهه کرامت دستاوردهایی خوبی برای مردم دنیا داشته است

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: دهه کرامت دستاوردهای خوبی در سطح جهانی برای مردم دنیا داشته است، چشم امید همه افراد در اقصی نقاط دنیا به آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده ضمن تبریک دهه کرامت با اشاره به اهمیت این دهه اظهار کرد: انسان باید در برابر خداوند خاشع و عابد باشد و برای او تعظیم کند و امور را به دور از ریا انجام دهد، حضرت معصومه(س) ویژگی حلم، زهد و تقوا است که به ایشان جایگاه و مقام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: خدای سبحان کرامت را عنایت می‌کند، حضرت معصومه(س) کسی است که امام رضا(ع) لقب معصومه را به ایشان داده است و پدر بزرگوار ایشان می‌فرماید که او پاره تن من است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم به ویژگی‌های دهه کرامت اشاره کرد و گفت: معرفی دهه کرامت بر عهده مسئولان و اصحاب فرهنگی است و در این فاصله 10 روز برنامه‌هایی باید اجرا شود تا به شخصیت و ویژگی‌های این بزرگواران هرچه بیشتر پی برده شود.

وی با بیان اینکه مردم باید بدانند که چرا حضرت معصومه(س) هجرت کرد، گفت: امام رضا(ع) از ایشان خواست تا از مدینه هجرت کند و می‌خواستند فضائل و مکتب اهل بیت(ع) را به مردم بشناساند، به همین دلیل برای این هدف سختی سفر را تحمل کردند تا از فرمان برادر پیروی کرده، بنابراین به سمت مرو حرکت کردند و در این راه با ایثار و از خودگذشتگی جان خود را از دست دادند.

نجاریان‌زاده یادآور شد: دهه کرامت دستاوردهای خوبی در سطح جهانی برای مردم دنیا داشته است، چشم امید همه افراد در اقصی نقاط دنیا به آستان مقدس حضرت معصومه(س) و برادرشان امام رضا(ع) است و ما اکنون زمان مناسبی داریم، برای شناساندن این بزرگواران به دنیا که باید از این فرصت استفاده شود.

وی یادآور شد: عفاف، خانه و خانواده، احترام به پدر و مادر و احترام به دیگران درس‌های این دهه است که باید برای مردم تبیین شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: در دهه کرامت باید کم‌کاری‌های خود را درباره این بزرگواران جبران کنیم، زیرا انسان‌هایی که به این بارگاه‌های معنوی مشرف می‌شوند، به این علت است که از این بزرگواران عنایتی دیده‌اند که مرید و عاشق آنها شده‌اند، بنابراین اگر از این فرصت‌ها استفاده نکنیم، باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com