کد خبر ۲۹۵۳۳ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵

90 مربی قرآن در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) تربیت یافتند

مسوول خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) از تربیت 90مربی قرآنی بانو در این مرکز خبر داد.

به گزارش قم نا ، زهرا سادات موذن عصر دوشنبه در همایش طوبای کرامت که شبستان نجمه خاتون حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) ترتیب یافته بود افزود: 11 دوره تربیت مربی قرآن در این مرکز برگزار شد که این تعداد بانوی مربی تحت تعلیم و تربیت قرار گرفته و گواهی مهارت دریافت کردند.
وی با اشاره به اینکه مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) از سال 1389 با هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت در راستای منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با حمایت تولیت آستان مقدس حرم مطهر آغاز به کار کرد گفت: این مرکز در دو بخش حضوری و غیر حضوری به تربیت بانوان می پردازد.
وی افزود: در بخش حضوری کودکان و نوجوانان و بزرگسالان در هشت رشته دوره های حفظ قرآن، تجوید، قرائت، تحقیق، مفاهیم، تفسیر و سایر کلاس ها برگزار می شود.
موذن ادامه داد: 20 رشته معارفی با موضوعات احکام، اخلاق و اعتقادی، احکام نوجوانان و جوانان، دوره های مهدویت و آیین همسرداری و مهارت های زندگانی برپا شد که حدود 18 هزار نفر در برنامه های مختلف این مرکز شرکت کرده اند.
وی با بیان اینکه تا کنون 350 حافظ قرآنی در این مرکز آموزش یافته اند گفت: این تعداد حافظ کل هستند و بسیاری از بانوان دیگر در حفظ جز های قرآن در حال آموزش هستند.
مسوول خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) بیان داشت: امسال برای اولین بار ترجمه کامل قرآن و تفسیر آن برگزار شد و در این زمینه مسابقات متنوعی برگزار شد.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com