کد خبر ۲۹۵۸۴ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸
با حضور جمعی از نمایندگان بیوت مراجع تقلید

مراسم هفتمین شب درگذشت آیت‌الله قرهی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت هفتمین شب درگذشت آیت‌الله عبدالعلی قرهی با حضور جمعی از نمایندگان بیوت مراجع تقلید برگزار شد.

به گزارش قم نا ، مراسم بزرگداشت هفتمین شب درگذشت آیت‌الله عبدالعلی قرهی از سوی رهبر معظم انقلاب با حضور معاون دفتر رهبر معظم انقلاب، استاندار قم، شهردار قم، آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله حکیم، حجت‌الاسلام والمسلمین ملکا رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، نمایندگان بیوت مراجع عظام و آیت‌الله مسعودی خمینی در حسینیه امام خمینی(ره) استان قم برگزار شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در این مراسم با بیان اینکه انسان نمی‌تواند زمان بسیاری در کره خاکی حضور داشته باشد، اضافه کرد: زندگی اصلی انسان در دنیای جاویدان رقم زده می‌شود و دنیای کنونی موقعیت آزمایش انسان برای تعیین جایگاه او در دنیای جاویدان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری‌منفرد خاطرنشان کرد: دنیای خاکی مادیات بسیاری دارد که انسان با ایمان از آنها به راحتی گذر می‌کند و به نعمت‌های دنیای جاویدان تکیه می‌کند، زیرا به خوبی می‌داند خواسته‌ها و شیرینی‌های دنیایی کوتاه‌مدت است.

اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به این موضوع اشاره کرده است، زیرا انسان‌ها باید نسبت به این اهم آگاهی داشته و خود را موعظه کنند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان نمی‌تواند زمان بسیاری در کره خاکی حضور داشته باشد، اضافه کرد: زندگی اصلی انسان در دنیای جاویدان رقم زده می‌شود و دنیای کنونی موقعیت آزمایش انسان برای تعیین جایگاه او در دنیای جاویدان است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دنیای خاکی مادیات بسیاری دارد که انسان با ایمان از آنها به راحتی گذر می‌کند و به نعمت‌های ماندگار دنیای جاویدان تکیه می‌کند، زیرا به خوبی می‌داند خواسته‌ها و شیرینی‌های دنیایی کوتاه مدت است.

وی با اشاره به اینکه انسان باید در حد نیاز خود از امکانات دنیایی استفاده کند، گفت: انسان‌ها به صورت یکسان در دنیای خاکی زندگی نمی‌کند و باید در طول عمر خود دوره‌های مختلف کودکی، جوانی، بزرگسالی و پیری را سپری کنند، به همین علت نباید نسبت به خود و داشته‌هایشان تکبری داشته باشند.

نظری‌منفرد یادآور شد: اساس دنیا فرسودگی است و انسان در این دنیا ماندگار نیست، به همین علت دلبستگی به مادیات دنیا غفلتی است که انسان را به سمت آتش جهنم هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه نگاه‌های متفاوتی نسبت به جایگاه انسان در دنیای مادی وجود دارد، عنوان کرد: خداوند تبارک و تعالی با استفاده از آیات قرآن کریم به خوبی این جایگاه را برای انسان تشریح کرده و رسالت هر انسان عمل به وظایف این جایگاه است.

نظری‌منفرد انعطاف‌ناپذیری در مورد امور بی‌جا را یکی از ویژگی‌های آیت‌الله عبدالعلی قرهی برشمرد و گفت: ولایتمداری و باور قبلی او نسبت به آخرت توسط همگان مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اذکار الهی زمزمه دائمی این عالم ربانی بوده است، ادامه داد: اقدامات و حرکت‌های نیکو برای انسان می‌ماند، زیرا در روز قیامت به غیر از اعمال نیک چیز دیگری نمی‌تواند به انسان کمک کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه برخی از باورها در میان برخی از افراد کنونی جامعه اسلامی از بین رفته است، گفت: بسیاری از بزرگان دینی از جمله رهبر انقلاب اسلامی نسبت به این استاد برجسته حوزه علمیه اعتماد کاملی داشته و برای او احترام خاصی قائل هستند.

آیت‌الله عبدالعلی قرهی از اساتید اخلاق حوزه علمیه و شاگردان امام خمینی(ره) بوده است که بر اثر کهولت سن و بیماری قلبی پنچ شنبه هفته گذشته دار فانی را وداع گفت و پیکر او پس از تشییع در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و اقامه نماز توسط آیت‌الله خرازی عضو مجلس خبرگان رهبری در قبرستان شیخان قم به خاک سپرده شد.

همچنین رهبر معظم انقلاب نیز طی پیامی درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفته‌اند، متن پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

درگذشت عالم پارسا و پرهیزگار مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ عبدالعلی قرهی را به ارادتمندان و بازماندگان ایشان به‌ویژه فرزند فاضل و بزرگوار ایشان جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمّد حسن قرهی تسلیت عرض می‌کنم.

آن مرحوم عمری را با تقوا و خدمت به دین و علم گذرانیده و سال‌های طولانی در نجف و قم در کنار امام راحل عظیم‌الشأن، حضوری وفادارانه و صمیمی داشتند و یاد نیک ایشان همواره در خاطر اینجانب باقی است. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علو درجه برای آن مرحوم مسئلت می‌کنم.

سید علی خامنه‌ای

23/ مرداد/ 1394

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com