کد خبر ۲۹۵۸۷ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵

برپایی نمایشگاه عکس حج، همزمان با هفته حج در قم

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: همزمان با فرا رسیدن هفته حج، نمایشگاه عکسی به منظور آگاهی عموم مردم نسبت به فریضه حج در این اداره کل برپا شد.

به گزارش قم نا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، حسین محمودی در گفت و گویی افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته حج که مصادف با اول تا هفتم ذی القعده است، نمایشگاه عکسی از آثار عکاسان کشور با 20 تابلو به صورت رنگی و فاخر از مراحل اعزام حاجیان و حج گزاری زائران بیت الله الحرام و همچنین اماکن مدینه منوره و مکه مکرمه در محل این اداره کل برپا شد.
وی؛ مکه، منا، قربانگاه، مسجدالحرام، صفا و مروه، صحرای عرفات، مدینه و مسجد النبی، بقیع و مسجد شجره را از جمله موضوع های عکس های این نمایشگاه عنوان و اضافه کرد: نمایشگاه عکس حج به موضوع وحدت و زیارت در اماکن مذهبی و زیارتی مدینه منوره و مکه مکرمه اختصاص دارد که برای افزایش روزافزون شناخت و آگاهی عموم مردم نسبت به فریضه حج برپا شده است.
وی، حج را بزرگ ترین و باشکوه ترین نمایش قدرت جهان اسلام برشمرد و اذعان داشت: اجتماع شکوه مند مسلمانان در همایش بزرگ حج، علاوه بر پاسداشت این عبادت توحیدی، نمایش قدرتمند ابهت امت اسلام و وحدت اسلام است.
محمودی ادامه داد: اکنون که موسم حج فرارسیده خدا را شکر می کنیم که یکبار دیگر به مسلمانان مشتاق، توفیق این فریضه را عطا فرموده و حجاج را بر سر این سفره رحمت و عظمت میهمان کرد، ان شاالله نور معرفت بر دل های روشن حج گزاران بتابد.
علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه عکس حج می توانند تا 31 مردادماه 1394 در ساعات اداری به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم واقع در بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 28 مراجعه کنند.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com