کد خبر ۳۸۷۶۸ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۱
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم مطرح کرد

حضور قدرتمند شهرک‌های صنعتی قم در نمایشگاه نجف

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با اشاره به حضور قدرتمند شهرک‌های صنعتی قم در نمایشگاه نجف گفت: یکی از سیاست‌های اصولی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی صادرات و حضور قدرتمند و علمی در بازارهای جهانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی قم، امیر طیبی‌نژاد در هشتمین نشست هماهنگی نمایشگاه توانمندی‌های استان در شهر نجف با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از اهداف و برنامه‌های اصولی سازمان صنایع کوچک، حمایت و تقویت از واحدهای تولیدی صادرات محور و توسعه بازارهای صنایع داخل کشور در منطقه است و استان قم می‌تواند نقشی مهم در این عرصه برعهده بگیرد.

وی با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نگاه این شرکت به بازارهای منطقه بعنوان برنامه هدف در نظر گرفته شده است اضافه کرد: حضور جدی و پایدار در بازارهای منطقه و بین‌المللی یک فرصت است و ما نمی‌توانیم با حضوری بدون برنامه و شتاب زده و احساسی به راحتی این بازارها را به رقبای خارجی خود واگذار کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با تاکید بر اینکه خواست دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور علمی و پایدار در عرصه صادرات است گفت: استان قم با پشتوانه علمی، تجربه خوشه‌های کسب و کار، قرابت‌های فرهنگی و توانمندی‌های تولیدی که در صنعت دارد می‌تواند در بازارهای منطقه‌ای و به ویژه نجف و کشور عراق موفق عمل کند.

وی پرهیز از نگاه کوتاه مدت، مقطعی و فصلی به بازارهای خارجی را یکی از اصول موفقیت در صادرات عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی عدم فروش و کمبود نقدینگی است که واحدهای صنعتی متاسفانه تنها راه رفع این مشکل را تسهیلات بانکی می‌دانند در حالی که ما در تلاش هستیم تا با ایجاد بازار صادرات مناسب برای ایشان این مشکل را برطرف کنیم.

طیبی‌نژاد از برگزاری نمایشگاه تولیدات محصولات استان قم در شهر نجف در دی ماه سال جاری خبر داد و افزود: محصولات ما در منطقه رقبای جدی دارند ولی ما با شناخت از توانمندی‌های خود اعتقاد داریم که اگر با قدرت و کیفیت و دور از رقابت و تبلیغات منفی وارد این بازارها شویم قطعا حضور پایدار و طولانی مدت خود را تضمین می‌کنیم.

وی برخی از مشکلات پیش روی تولید کنندگان و صادرات را پیش پا افتاده عنوان کرد و یادآور شد: برخی از این مشکلات پیچیده نیست و نیاز به کمی همکاری، تعامل بخشی دستگاه‌های داخلی و آشنایی با مقررات و قوانین داخلی و کشورهای هدف دارد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com