کد خبر ۲۹۶۴۹ انتشار : ۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۲
استاندار قم خبر داد

افتتاح و کلنگ‌زنی 221 پروژه عمرانی قم در هفته دولت

استاندار قم از افتتاح و کلنگ‌زنی 221 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 340 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش قم نا ، سیدمهدی صادقی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) اظهار کرد: ترویج سیره و فرهنگ اهل بیت(ع) و در راس آن فرهنگ رضوی و فاطمی هدف بزرگ و فلسفه نامگذاری این دهه است که باید با استفاده از ظرفیت‌ها و وسائل فرهنگی و هنری به اهداف این دهه برسیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت:‌ هفته دولت فرصتی برای انعکاس خدمات و تلاش‌های دولت است و در این زمینه می‌توان به خدمات دو ساله دولت تدبیر و امید اشاره کرد که برای برطرف کردن مشکلات و معضلات داخلی و خارجی با وجود مانع‌تراشی‌های غیرمنصفانه تلاش‌های بسیاری انجام داده‌ است.

استاندار قم خاطرنشان کرد: دولت در این دو سال سابقه خدمت، کارنامه عملکرد درخشانی از خود به یادگار گذاشته که در سایه تدبیر و مجاهدت دولت به دست آمده است البته همدلی و همکاری مردم و مسئولان در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای گفت: این توافق مبنایی برای از بین بردن محدودیت‌های ظالمانه بین‌المللی است که با هماهنگی مسئولان و با هدایت رهبر معظم انقلاب به دست آمد.

صادقی با اشاره به موفقیت‌های دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی گفت: به ثمر نشستن مذاکرات هسته‌ای با کشورهای طرف مذاکره و ایجاد زمینه نفش‌آفرینی و حضور فعال در کشور و عرصه دیپلماسی بین‌الملل از جمله اقدامات دولت است که در کارنامه وی ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ دولت اسلامی از ویژگی‌هایی برخوردار است که می‌توان صداقت، امانتداری و اخلاق‌مداری را از جمله ویژگی‌های آن برشمرد.

استاندار قم با بیان اینکه اهداف خاصی در برنامه‌های هفته دولت پیگیری می‌شود گفت: تزریق روحیه نشاط، اعتماد عمومی به دولت از طریق تقویت پاسخگویی دولت در برابر انتظارات و مطالبات مردم با رویکرد اجتماعی از جمله این اهداف است و جامعه محوری و تاکید بر شعار دولت تدبیر و امید، دولت همدل مردم در برنامه‌ریزی‌ها پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد:‌ دولت به پشتیبانی و حمایت مقام معظم رهبری و همراهی مردم به عنوان سرمایه‌های بزرگ تاکید دارد و سعی می‌کند با تحقق تعهدات خود به مطالبات مردم پاسخ دهد.

صادقی از افتتاح و کلنگ‌زنی 221 پروژه عمرانی با اعتباری بیش از 340 میلیارد تومان خبر داد و افزود: این پروژه‌ها در زمینه‌های مختلف زیربنایی، عمران شهری و روستایی، خدمات گردشگری،‌ بهداشت و درمان، کشاورزی، آموزش، ورزش و... است که کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه استان قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و ام‌القرای اسلام و تشیع گفت: شهر قم باید از این شرایط ارتقاء پیدا کند، در این مسیر باید مشکلات و معضلات برطرف شود.

استاندار قم با بیان اینکه موضوع آب از موضوعات مهم و آینده استان است گفت: آب در شرایط بحرانی است، که باید نسبت به آن اقدامات کارشناسی و الگوی مصرف انجام شود و اگر مصرف صنعتی و مصارف دیگر را اصلاح نکنیم، مشکلات دیگر به وجود می‌آید و ما را به بحران جدی دچار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از نیروهای کاردان و با تجربه و شایسته برای انجام مدیریت‌ها استفاده می‌شود تا اهداف تحقق پیدا کند.

صادقی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور برای ارتباط با مرجعیت گفت:‌ رئیس جمهور همواره تاکید داشت که این ارتباط تقویت شود، بنابراین برای تسهیل ارتباطات در ابعاد مختلف مشاوری را انتخاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه قم از جمله پروژه‌هایی است که مشکلات فراوانی دارد، البته به این معنا نیست که مشکلات لاینحل است و با بررسی درصدد پیدا کردن راه حل هستیم تا این پروژه به سرانجام برسد.

استاندار قم عنوان کرد:‌ تلاش می‌کنیم که پیشرفت پروژه مونوریل با سرعت ادامه پیدا کند، البته طی بازرسی‌هایی که از مترو قم داشتیم این پروژه با قوت و قدرت در حال انجام است.

وی در پاسخ به سئوالی از خبرنگاران که مطرح شد پروژه‌های شهرداری به جای روزشمار، سودشمار شده است، گفت: شرایط کنونی از اقدامات پیشین به ارث رسیده است که باید به شرایط قبل بازگشت داده شود.

صادقی با اشاره به معضل مهاجرت بی‌رویه به قم گفت: مهاجرت بی‌رویه از جمله موضوعاتی است که کل کشور به آن مبتلا است ولی در استان قم این امر بیشتر وجود دارد و افراد فراوانی به استان مهاجرت می‌کنند ولی با هماهنگی‌ها درصدد هستیم که از این روند جلوگیری شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com