کد خبر ۲۹۶۶۳ انتشار : ۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸
استاندار قم:

افتتاح و کلنگ زنی 221 پروژه عمرانی با اعتبار 340 میلیارد تومان در هفته دولت در استان قم

سید مهدی صادقی اظهار داشت:این پروژه ها در زمینه های مختلف زیربنایی، عمران شهری و روستایی،خدمات گردشگری، بهداشت و درمان، کشاورزی، آموزش، ورزش، صنعت و غیره است که از این تعداد، 216 پروژه آماده افتتاح بوده و پنج پروژه نیز کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش قم نا ، سید مهدی صادقی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: این پروژه ها در زمینه های مختلف زیربنایی، عمران شهری و روستایی،خدمات گردشگری، بهداشت و درمان، کشاورزی، آموزش، ورزش، صنعت و غیره است که از این تعداد، 216 پروژه آماده افتتاح بوده و پنج پروژه نیز کلنگ زنی خواهد شد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و همچنین هفته دولت، افزود: این هفته فرصت ارزنده ای برای انعکاس خدمات و تلاش های دولت است که باید با همکاری رسانه ها این مهم به درستی انجام شود.

صادقی ادامه داد: در دو سال گذشته تلاش ها و فداکاری های دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات و معضلات داخلی و خارجی، با وجود شرایط پرتلاطم و مانع تراشی های غیر منصفانه، بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: مرور منصفانه و واقع بینانه کارنامه عملکرد دولت یازدهم گویای توفیقات و دستاوردهای ارزنده و کم نظیری است که در سایه تدبیر و مجاهدت دولت و همدلی و همکاری مردم و مسوولان بدست آمده است. به ویژه جمع بندی مذاکرات هسته ای که مبنایی برای از بین بردن محدودیت های ظالمانه بین المللی است که با هماهنگی و همراهی همه مسوولان دلسوز نظام، تحت رهبری خردمندانه و عالمانه رهبر معظم انقلاب بدست آمد.

صادقی گفت: دولت جناب آقای روحانی علاوه بر مدیریت موفق مشکلات داخلی، در عرصه سیاست خارجی نیز دارای موفقیت های بزرگی است که به ثمرنشستن مذاکرات هسته ای با کشورهای طرف مذاکره و ایجاد زمینه های نقش آفرینی و حضور فعال در کشور و عرصه دیپلماسی بین المللی و منطقه ای، دستاورد پر افتخاری است که در کارنامه دولت تدبیر و امید ثبت شده است.

وی اضافه کرد: پشتیبانی و حمایت های بی دریغ رهبر فرزانه انقلاب و همراهی و اعتماد ملت، دو سرمایه ارزشمند دولت اعتدال بوده و دولت با پاینبدی به تعهدات خود در قبال مطالبات مردم، قدردان این سرمایه عظیم است.

استاندار قم همچنین برنامه های هفته دولت در بخش های استانی و ملی را مورد اشاره قرار دارد و گفت: در سطح استانی برنامه های مختلفی پیش بینی شده است و در سطح ملی، اهداف و ویژگی های خاصی برای برنامه های هفته دولت درنظر گرفته شده که تزریق روحیه امید و نشاط در جامعه، افزایش اعتماد عمومی به دولت از طریق تقویت پاسخگویی دولت در برابر انتظارات و مطالبات مردم با رویکرد اجتماعی، جامعه محور و تعاملی و با شعار دولت تدبیر و امید، دولت همدل مردم از جمله این اهداف است و تلاش و برنامه های ریزی های ما هم محقق شدن این اهداف و سیاست ها است.

صادقی در ادامه سخنان خود معضلات و مشکلات استان قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: شرایط قم که خاستگاه انقلاب اسلامی و ام القرای جهان اسلام و تشیع می باشد از شرایط فعلی ارتقا پیدا کرده و به شان و جایگاه اصلی خود برسد.

وی از کمبود آب به عنوان یکی از مشکلات اصلی کشور و استان قم یاد کرد و افزود: در صورتیکه الگوی مصرف را اصلاح نکنیم، مطمئنا در آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد و شرایط بحرانی می شود.

وی همچنین به روش خود در مدیریت استان اشاره کرد و گفت: روش بنده استفاده از همه ظرفیت های استان به خصوص نیروهای با تجربه، متعهد، کاردان صرف نظراز گرایش های سیاسی است.

وی گفت: معیارهای انتخاب نیز شایستگی ها و لیاقت های فرد برای مدیریت است.

صادقی با بیان اینکه هنر مدیریت استفاده از همه ظرفیت ها است اظهار داشت: تغییرات بی دلیل و بدون مطالعه، هیچ سودی برای هیچ کس ندارد، لذا باید برای این مهم با کار کارشناسی شده و با دقت و با شناختی از تجربیات مجموعه استان داریم برنامه ریزی شود.

وی همچنین به ارتباط دولت و مرجعیت و علما اشاره کرد و افزود: ارتباط دولت و مرجعیت روشن بوده و این ارتباط همیشگی و مستمر است، رییس جمهوری نیز برای تسهیل این ارتباط، مشاوران مختلفی در ابعاد مختلف به کار گرفته است.

استاندار قم در ادامه به پروژه های نیمه تمام قم اشاره کرد و گفت: فرودگاه قم یکی از طرح هایی است که در گذشته آغاز شده و هم اکنون دارای مشکلات نسبتا زیادی است که در صدد پیدا کردن راه حل این مشکلات هستیم تا این طرح مسیر خود را برای بهره برداری طی کند.

صادقی اضافه کرد: منوریل و مترو نیز دو پروژه مطرح قم هستند که این دو پروژه از گذشته در استان قم کلید خورده و ما هم باید به آنها رسیدگی کنیم تا به سر و سامان برسند.

وی در خصوص وضعیت فوتبال قم و تیم صبای این شهر نیز گفت: برغم همه مشکلاتی که تیم فوتبال صبای قم در آستانه فصل جدید لیگ برتر داشت، اما دوستان بنده هزینه های این فصل این تیم را متقبل شدند، اما تصمیم داریم این تیم را از حالت دولتی خارج کنیم و با نا تیم قم به بخش خصوصی واگذار کنیم.
وی افزود: در صورتیکه بخواهیم فوتبال قم رشد کند باید به تیم های پایه این شهر نگاه کنیم و رشد فوتبال قم با تقویت تیم های پایه امکانپذیر است.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com