کد خبر ۲۹۶۷۶ انتشار : ۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۸
مدیرکل گمرکات قم:

سامانه اینترنتی جامع گمرک در قم راه‌اندازی شد‌

مدیرکل گمرکات قم گفت: در دولت تدبیر و امید و در راستای توسعه گمرک الکترونیک راه‌اندازی سامانه جامع گمرک در گمرکات استان قم صورت گرفت.

به گزارش قم نا ، احمد هاشم‌‌زاده ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل امور اقتصادی و دارای استان قم برگزار شد با اشاره به اقدامات اداره‌کل گمرک استان قم در سال 93 اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید و در راستای توسعه گمرک الکترونیک راه‌اندازی سامانه جامع گمرک در گمرکات استان قم صورت گرفت.

مدیرکل گمرکات قم با اشاره به اینکه برای دومین بار پس از گمرک تهران گمرک قم در زمینهٔ صادرات سامانه جامع را راه‌اندازی کرده است افزود: از دلایل قاچاق کالا پیچیده بودن و زمان زیاد تشریفات گمرک بود که سبب افزایش قیمت کالای تولید داخل و افزایش قاچاق می‌شد.

وی بابیان اینکه در این سامانه زمان ترخیص کالا کم‌شدن است و کنترل‌ها سیستمی شده خاطرنشان کرد: اتصال این سامانه به باسکول‌های مستقر در گمرک اطلاعات را به‌صورت هوشمند منتقل و از هرگونه کم اظهاری جلوگیری می‌کند.

هاشم زاده بابیان اینکه پرداخت الکترونیکی وجوه واریزی به خزانه دولت مزیت این سیستم است افزود: مزیت دیگر این سامانه جلوگیری از هرگونه دخل و تصرف در وجوه است.

مدیرکل گمرکات قم با اشاره به اینکه تجار در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانند از طریق این سامانه بارگذاری کالای خود را انجام دهند تصریح کرد: گمرک استان قم به عنوان گمرک سرآمد فناوری انتخاب و موفق به دریافت تندیس از جشنواره‌های سراسری شده است.

وی با اشاره به اینکه درآمدهای گمرکی قم به‌صورت 100در صد محقق شده است بیان کرد: درآمدهای گمرکی استان 651 میلیارد تومان بوده است که دارای رشد 25 درصدی بوده و استان قم در رتبه 6 گمرکات کشور قرار دارد.

هاشم زاده با اشاره به مجموعه فعالیت‌های گمرک استان قم خاطرنشان کرد: راه‌اندازی خط دیتا در گمرک استان برای دریافت گروهی عوارض، تجهیز گمرک سلفچگان به فیبر نوری، راه‌اندازی پورتال جدید برای اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی اطلاعات و تجهیز انبارهای اختصاصی به دوربین‌های مداربسته ازجمله اقدامات انجام‌شده است.

مدیرکل گمرکات قم بابیان اینکه اجرای کامل بسته حمایتی گمرک برای تسهیل تجارت و بهبود فضای کسب‌وکار از اقدامات انجام‌شده است عنوان کرد: اجرای طرح پنجره واحد تجاری باهدف متمرکز کردن ادارات ذی‌ربط در یک مکان در راستای روان‌سازی تشریفات گمرکی برای صدور مجوزهای لازم برای استعلام کالا از اقدامات دیگری است که در گمرک قم انجام‌شده است.

وی استقرار آزمایشگاه همکار استاندارد برای تشخیص هویت کالاهای وارده به استان را اقدام دیگر گمرک قم معرفی کرد و افزود: عملکرد 5 ماهه سال جاری دارای ارزشی معادل 73 میلیارد تومان صادرات و 128 میلیون دلار واردت بوده است.

مدیرکل گمرکات قم با اشاره به عملکرد مربوط به ترانزیت در قم خاطرنشان کرد: 348 میلیون دلار از سایر گمرکات مبادی به قم ترانزیت کالا داشته‌ایم.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com