کد خبر ۲۹۸۲۶ انتشار : ۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۳
رئیس مجلس شورای اسلامی:

تا کشور را توسعه ندهیم، اقتدار پیدا نمی‌کنیم /نباید دروازه‌های کشور برای واردات باز شود

علی لاریجانی در مراسم افتتاحیه پروژه‌های عمرانی هفته دولت در شهرک شکوهیه قم اظهار داشت:نباید دروازه‌های کشور برای واردات باز شود، از همین رو باید از این فرصت برای سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید استفاده شود.

به گزارش قم نا ، علی لاریجانی عصر امروز در مراسم افتتاحیه پروژه‌های عمرانی هفته دولت در شهرک شکوهیه قم، با بیان اینکه ‌قم نیازمند ‌توسعه صنعتی است، اظهارداشت: امیدواریم این مشکلات حل شود و همت صورت گرفته از سوی مسئولان در احداث فاز دوم کارخانه شیشه ایمنی نشکن پایدار باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت در این جلسه شیرین است چراکه مربوط به آبادانی و تولید در کشور است، افزود: راه رستگاری در این کارهای تولیدی است و تا کشور را توسعه ندهیم، اقتدار پیدا نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه لازم است برای توسعه صنعتی قم گام‌های مهم و اساسی برداریم، عنوان کرد: توسعه و اقتدار کشور به برکت خون شهداست اینکه دولت‌های 5 کشور بزرگ غربی مجبور شدند حقوق ایران را محترم بشمارند، به برکت خون شهدا بوده است.

لاریجانی با بیان اینکه گزارشی که در باره اقدامات صنعتی در قم داده شد، امیدوارکننده است و این نشان می‌دهد قمی‌ها تلاش خود را در بخش صنعت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: مشکلات موجود باید مورد توجه دولت قرار گیرد، امیدواریم در آینده فضا برای کسب و کار و تولید بهبود یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تردید ندارم مدیران استان قم هم این فرض را دارند، وقتی زمینه‌ای در کشور ایجاد می‌شود باید در تولید استفاده شود.

وی با تاکید براینکه نباید دروازه‌های کشور برای واردات باز شود، از همین رو باید از این فرصت برای سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید استفاده شود، اظهارداشت: نباید کشورهای دیگر ایران را بازار خود بدانند این سرمایه‌ها باید برای ایرانیان ایجاد اشتغال کند.

لاریجانی با بیان اینکه دولت و مجلس باید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری با برنامه‌ای روشن در این زمینه ورود کنند، کمبود آب و برق شهرک‌های صنعتی قم را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در این باره به وزیر نیرو توصیه کرده بودیم امیدواریم در آینده شرایط بهتری در کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به وجود مشکل کمبود آب در کل کشور گفت: در برنامه ششم توسعه نیازهای آبی کشور و قم مورد تاکید است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید الگوی کشت در کل کشور متناسب با شرایط منطقه‌ای تغییر کند، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی باد در این زمینه اقدامات لازم را داشته باشد، همچنین باید اقداماتی که منابع آب زیرزمینی را تهدید می‌کند ممانعت شود،

وی با بیان اینکه آبیاری تحت فشار نیاز به سرمایه‌گذاری ویژه دارد، صندوق توسعه ملی نیز سال گذشته بودجه خوبی برای بخش آب داشته است، اظهار داشت: تبدیل و شیرین‌کردن آب نیازمند سرمایه‌گذاری است، با توجه به اینکه مرز آبی گسترده‌ای در کشور داریم می‌توان از این فرصت بهره برد.

لاریجانی در بخش پایانی سخنانش با تاکید براینکه توجه به مزیت قم به‌جهت نزدیکی به تهران و دارابودن از زیرساخت‌های مناسب و حمل و نقل فرصت سرمایه‌گذاری بیشتری در قم ایجاد می‌کند، از تشکیل کمیته‌های رفع مشکلات صنعتگران تقدیر کرد و گفت: اولویت اول این است که صنایع را گسترش دهیم، بانک‌ها نیز باید پشتیبان تولید باشند.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com