کد خبر ۲۵۸۶۱ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۲
با حضور رییس مجلس و وزیر ارتباطات؛

طرح خدمات و توسعه شبکه پهن باند قم به بهره برداری رسید

طرح خدمات و توسعه شبکه پهن باند قم، روز پنجشنبه طی آیینی با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید.

به گزارش قم نا ، اجرای پروژه شبکه باندپهن قم در راستای ایجاد توسعه شبکه ملی اطلاعات و تامین هرچه بیشتر استان قم در قالب یک اکوسیستم پهن باند انجام شد.

استان قم به عنوان مرکز فقهی شیعه در جهان اسلام و حضور مراکز حوزوی و دانشگاهی، دارای قابلیتها و توانمندیهای منحصر به فردی در عرصه تولید دانش، آگاهی و محتوا و خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است که براین اساس سازمان فناوری اطلاعات ایران از سال گذشته پروژه توسعه زیرساختهای ارتباطی این استان را به عنوان پایلوت اجرای شبکه باندپهن و دولت الکترونیک در کشور کلید زده است.

افزایش ضریب نفوذ دسترسی پهن باند در سطح استان مطابق با اهداف قانون برنامه پنجم، ارتقای سرعت و کیفیت دسترسی کاربران، محلی کردن ترافیک شبکه، توسعه خدمات تخصصی و عمومی و محتوایی و همچنین افزایش تعامل پذیری خدمات الکترونیکی بین دستگاه های اجرایی از جمله اهداف این پروژه به شمار می رود.

گفتنی است؛ علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه تجهیزات و خدمات مخابراتی و ارتباطی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از خدمات و توسعه شبکه پهنای باند استان قم بازدید کرد.

در این مراسم محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مسئولان استانی حضور داشتند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com