کد خبر ۲۹۹۴۸ انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۶
مدیر حوزه علمیه استان قم مطرح کرد

برگزاری 400 کرسی درس تفسیر در حوزه

مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: با هماهنگی مرکز مدیریت و حمایت‌های مراجع عظام تقلید بیش از 400 نفر از اساتید کرسی درس تفسیر دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در نشست هم اندیشی اساتید دروس کلام سطوح عالی حوزه علمیه قم که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، اظهار داشت: برنامه ساماندهی دروس سطوح عالی در حوزه علمیه قم از سه سال پیش با توافق مراجع عظام تقلید و شورای عالی حوزه های علمیه اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه در سال نخست حضور و غیاب اجمالی صورت می‌گرفت، اضافه کرد: با توجه به اینکه در حوزه آزاد مواجه با چالش‌هایی بوده و هستیم، باید اصلاحات به گونه‌ای که مورد رضایت رهبری، مراجع تقلید و شورای عالی است، انجام شود.

مدیر حوزه علمیه قم با بیان اینکه این طرح در همان آغاز سال نخست در دروس فقه و اصول با قالبی منظم و منسجم آغاز به کار کرد گفت: در سال نخست حضور و غیاب هفته‌ای یک مرتبه صورت می‌گرفت که نتایج مثبتی به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه مراجع تقلید و شورای عالی حوزه در سال دوم اجرای طرح اجازه دادند که در هفته سه روز حضور و غیاب صورت گیرد بیان کرد: این طرح برای سال تحصیلی جدید در صورت موافقت مراجع عظام و شورای عالی هرروز اجرایی می‌شود و محدودیت‌های بیشتری برای کسانی که بدون حضور در کلاس می‌خواهند امتحان دهند، صورت خواهد گرفت.

فرخ فال در ادامه با بیان اینکه امروز جمعیت انبوهی از اساتید سطوح عالی از تدریس درس تفسیر در پایه‌های مختلف استقبال می‌کنند، گفت: این توفیق به برکت همت مجمع عالی تفسیر قرآن کریم بود که در راستای احیای دروس و کلاس‌های تفسیر گام‌های شایسته و بلندی را برداشتند.

وی افزود: امروز با هماهنگی مرکز مدیریت و حمایت‌های مراجع عظام تقلید بیش از 400 نفر از اساتید کرسی درس تفسیر دارند.

مدیر حوزه علمیه قم تصریح کرد: با عنایت اساتید معزز، تفسیر قرآن کریم تقریبا از مهجوریت خارج شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com