کد خبر ۳۰۸۷۹ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۳
رئیس مجمع عالی تفسیر قرآن خبر داد:

برگزاری ۴۰۰ کلاس تفسیر در حوزه علمیه قم

رئیس مجمع عالی تفسیر قرآن گفت: ۴۰۰ کلاس تفسیر قرآن در حوزه علمیه قم توسط اساتید و مفسران تشکیل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  حجت الاسلام سیدمرتضی میرکتولی شامگاه یکشنبه در مراسم آغاز درس‌های مجمع عالی تفسیر قرآن کریم اظهار داشت: تلاش ما بر این بوده است که تفسیر در حوزه به عنوان یک درس اصلی و رسمی باشد.

وی با بیان اینکه زحمات زیادی در رونق تفسیر در حوزه انجام شده است، تأکید کرد: برنامه ریزی داریم تا تعداد درس‌ها در سال جدید به ۵۰۰ کلاس تفسیر برسد.

رئیس مجمع عالی تفسیر قرآن اضافه کرد: طرح نظام آموزش علوم قرآنی را در جامعه مدرسین تدوین کرده‌ایم تا در شورای عالی حوزه تصویب شود.

وی با بیان اینکه در صورت تصویب این طرح، گامی به اندازه ۱۰۰ سال برداشته شده است، اظهار داشت: در طول ۵ سال طلاب پایه‌های یک تا ده می‌توانند با قرائت و حفظ، علوم قرآنی و تفسیر آشنا شوند.

حجت الاسلام میرکتولی به نقش آیت الله العظمی گلپایگانی در ترویج قرآن در حوزه اشاره و اضافه کرد: ایشان جزء اولین مراجعی هستند که در کنار فقه، دارالقرآن ایجاد کردند و برای طلاب حافظ قرآن شهریه قرار دادند.

رئیس مجمع عالی تفسیر ادامه داد: قرآن به شکل تیغ برنده‌ای در دست گروه‌های افراطی مانند داعش قرار گرفته و تنها راه مقابله با این تفکرات تجهیز شدن به مفاهیم قرآن و تفسیر آن است.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com