کد خبر ۳۰۰۱۰ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۹
مدیر گروه مطالعات قرآن و مهدویت مسجد مقدس جمکران:

نهادینه‌سازی فرهنگ مهدویت در جامعه ضروری است

حجت‌الاسلام سعید اصفهانیان مدیر گروه مطالعات قرآن، حدیث و مهدویت مسجد مقدس جمکران گفت: تبیین و نهادینه‌سازی فرهنگ مهدویت در جامعه ضروری است، اگر امروز مهدویت را با فرهنگ پیوند ندهیم، شاهد فجایع تاسف‌باری خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام سعید اصفهانیان، ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به فعالیت‌های مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که رویکرد حسی را در مسجد مقدس جمکران به رویکرد حسی معرفتی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های علمی و تخصصی که از سوی مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، تصریح کرد: با برگزاری این نشست‌ها، به دنبال آن هستیم که تولیدات ارزشمندی را در معرض نمایش بگذاریم.

مدیرگروه مطالعات قرآن، حدیث و مهدویت مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم با نگاه مرجعیت و اصول کلی در مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران گام برداریم، تصریح کرد: در دیدار مراجع به دنبال عرضه کردن نگاه‌ها و دریافت راهکارهای اساسی برای ادامه راه از سوی مراجع هستیم.

وی به نشست‌های علمی که از سوی مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، اشاره و بیان کرد: سلسله نشست‌های انقلاب اسلامی در قالب بررسی فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی در مسیر اجتماعی مهدوی در مسجد بلال صدا و سیمای تهران برگزار می‌شود.

مدیر گروه مطالعات قرآن، حدیث و مهدویت مسجد مقدس جمکران همچنین بررسی نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه و فضاسازی شهری و معماری اسلامی را از دیگر نشست‌های تخصصی عنوان کرد که از سوی مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم با یک منطق قرآنی، روایی و وحیانی به انقلاب و اتفاقات اخیر به ویژه راهپیمایی اربعین توجه خاصی صورت بگیرد و این حرکت عظیم را از بعد روایات ائمه اطهار(ع) مورد بررسی قرار دهیم.

اصفهانیان، ضمن دعوت از آیت‌الله علوی گرگانی در نشست‌های تخصصی بیان کرد: ظرفیت ماجرای اربعین، یک ظرفیت عظیم است که رهبری آن به جاذبه الهی است و باید غیر از فضای حسی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به حرکت‌های خشونت‌بار تکفیری‌ها، تصریح کرد: با توجه به این وقایع، می‌توان از ظرفیت اربعین به عنوان یک تمدن یاد کرد که در این زمینه لازم است نظرات علما و مراجع در زمینه این تشکل بزرگ حسینی داشته باشیم.

مدیر گروه مطالعات قرآن،حدیث و مهدویت مسجد مقدس جمکران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به انتشار کتاب «هدایت به مهدی» که توسط جمعی از محققان مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران تهیه و تالیف شده است، اشاره و بیان کرد: این کتاب، بیش از هزار و 100 آیه قرآن را برای نخستین‌بار مورد مطالعه قرار داده و برای ارزیابی خدمت مراجع و علما عرضه می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ مهدویت در جامعه، تصریح کرد: اگر امروز مهدویت را با فرهنگ پیوند ندهیم، شاهد فجایع تاسف‌باری خواهیم بود.

منبع:فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com