کد خبر ۳۰۷۲۱ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۷
دانشگاه حضرت معصومه(س) قم ؛

دانشگاه تک جنسیتی ولی با کادر و اساتیدی از جنس مخالف!

بسیاری از خانواده ها به قصد اینکه فرزند دخترشان با خیالی آسوده در دانشگاهی که جنسیت آن مشابه بوده و بدون هر گونه دغدغه به تحصیل ادامه دهد، اقدام به ثبت نام در دانشگاه حضرت معصومه(س) کرده اند؛ لیکن با مراجعه به دانشگاه از این وضعیت ناراضی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، دانشگاه حضرت معصومه(س) به عنوان دانشگاه تک جنسیتی ویژه دختران شناخته شده؛ و این در حالی است به جز تعداد اندکی از کارکنان که خانم هستند، مابقی پرسنل دانشگاه از جنس مذکر می باشند.

با مراجعه به سایت دانشگاه نیز در می یابیم که در بین تصمیم گیران و مدیران ارشد این دانشگاه از جمله هیأت موسس، هیأت امنا، مشاورین رئیس دانشگاه حتی یک زن هم قابل مشاهده نیست. حتی رئیس دانشگاه و اکثریت قریب به اتفاق اساتید و هیأت علمی را نیز مردان تشکیل می دهند.

بسیاری از خانواده ها به قصد اینکه فرزند دخترشان با خیالی آسوده در دانشگاهی که جنسیت آن مشابه بوده و بدون هر گونه دغدغه به تحصیل ادامه دهد، اقدام به ثبت نام در دانشگاه حضرت معصومه(س) کرده اند؛ لیکن با مراجعه به دانشگاه از این وضعیت ناراضی هستند.

خاطرنشان می شود، رئیس این دانشگاه بازدیدهای مکرری خدمت مراجع عظام تقلید داشته و در خصوص تک جنسیتی بودن و فراهم شدن شرایط برای تحصیل دختران تبلیغات زیادی کرده است.

حال سوال اینجاست که در این جمع مردانه که قرار است دانشگاه را اداره کند، چگونه در مورد دختران تصمیم گیری کرده و به نیازهای آنان، روحیه خاصشان توجه خواهد شد. آیا نمی شد رئیس دانشگاه و کارکنان اداری نیز از جنس مشابه بوده و از اساتید و هیات علمی مونث در دانشگاه استفاده کرد؟

براستی دانشگاهی که قرار است از بین دختران نیروهای مستعد و کارآزموده تحویل اجتماع دهد، خودش توان بکارگیری خانم ها را نداشته و یا این جنس را شایسته قبول مسئولیت نمی داند؟

منبع : خبرگزاری دانشجو

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com