کد خبر ۳۰۰۸۰ انتشار : ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۱
اخبار انتظامی قم؛

کشف البسه و تجهیزات پزشکی قاچاق در قم

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از کشف ۲ محموله البسه و تجهیزات پزشکی قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پایگاه خبری پلیس قم، سرهنگ مهدی قدمی‌ اظهار داشت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان در کمربندی جاده قم - اراک حین کنترل تردد خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون ایسوزو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در ادامه و طی بازرسی از خودرو مذکور ۸۹۳ ثوب البسه قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گفته رئیس پلیس آگاهی استان قم مأموران در عملیاتی دیگر در قالب گشت مشترک با عوامل صنعت، معدن و تجارت استان و برابر  اخبار واصله مبنی بر اینکه فردی در امر قاچاق تجهیزات پزشکی فعالیت دارد وی را شناسایی کردند.

قدمی اضافه کرد: در این رابطه تجهیزات پزشکی قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم گفت: نهایتاً متهمان هر دو پرونده به دلیل عدم ارائه مدرک مثبته گمرکی به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان تحویل شدند.

۲ کشته و ۳ مجروح در حوادث رانندگی قم

رئیس پلیس راه استان قم از وقوع ۲ فقره تصادف منجر به فوت در روز گذشته با ۲ کشته و ۳ مجروح در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

 سرهنگ اردشیر جمشیدی راد در خصوص حادثه اول گفت: این تصادف در محور سلفچگان به قم رخ داد که یک دستگاه خودرو پژو به علت عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی با یک دستگاه خودرو جیلی برخورد کرده که در ادامه کنترل خودرو جیلی از عهده راننده خارج و سپس با یک دستگاه کامیون کشنده ماک برخورد می‌کند.

وی افزود: سرانجام این حادثه با فوت سرنشین جیلی که پسری ۱۸ ساله بوده همراه شده و راننده پژو و خودرو جیلی و نیز سرنشین پژو به علت شدت جراحات توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته رئیس پلیس راه استان قم حادثه دوم شب گذشته در کمربندی امام علی (ع) رخ داد که بر اثر آن راکب یک دستگاه موتورسیکلت به علت عدم توجه به جلو پس از برخورد با گاردریل کنار در دم فوت می‌کند.

رئیس پلیس راه استان قم با اشاره به اینکه ۴۲ درصد تصادفات از ابتدای سال تاکنون ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده به رانندگان توصیه کرد به هیچ عنوان با حالت خواب آلودگی ادامه مسیر ندهند و در یک پارکینگ مناسب استراحت کوتاهی داشته تا شاهد حوادث تلخ و ناگواری نباشیم.

صندلی پژو جاساز ۲ کیلو هروئین

فرمانده انتظامی شهرستان قم از کشف حدود ۲ کیلوگرم هروئین و دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر در این رابطه خبر داد.

سرهنگ هادی دیده‌ور اظهار داشت: مأموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان قم حین گشت زنی در یکی از خیابان‌های اصلی شهر، راننده یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ را که در امر تهیه و توزیع عمده مواد مخدر فعالیت داشته را شناسایی کردند.

وی گفت: در ادامه متهم با دیدن عوامل گشتی در حالی که قصد فرار داشت توسط مأموران دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم افزود: سپس مأموران پس از بررسی خودرو از زیر صندلی راننده حدود ۲ کیلوگرم هروئین کشف کردند و در نهایت متهم نیز جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس مبارزه با مواد مخدر استان شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com