کد خبر ۳۰۱۰۰ انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۶
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی :

نظر قطعی مجلس درباره برجام مهرماه اعلام می‌شود/تأکید رهبر انقلاب بر لزوم ایفای نقش ارکان کشور در زمینه برجام

رئیس مجلس با بیان اینکه نظر قطعی مجلس درباره برجام مهرماه اعلام می‌شود، گفت: قبل از سفر به آمریکا خدمت رهبر انقلاب رسیدم و از نظرات معظم‌له آگاه شدم که تأکید داشتند ارکان مختلف کشور در موضوع برجام ایفای نقش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خانه ملت ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که بامداد امروز (شنبه) پس از سفر یک‌هفته‌ای به آمریکا وارد تهران شد، در تشریح دستاوردهای حضور در چهارمین اجلاس رؤسای پارلمان‌های بین‌المجالس جهانی اظهار داشت: اینجانب به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس سفری به نیویورک داشتیم و در آنجا به تشریح مواضع جمهوری اسلامی پرداختیم و موضوعات تروریسم تکفیری داعش، رابطه دموکراسی و صلح، توسعه پایدار و موضوعاتی دیگر در اجلاس بین‌المجالس مطرح شد.

وی افزود: در اجلاس نیویورک، اعضا گزارش‌هایی ارائه دادند و اینجانب نظرات جمهوری اسلامی را در حضور رؤسای پارلمان‌های جهان مطرح کردم.

رئیس مجلس تصریح کرد:حضور در چهارمین اجلاس رؤسای پارلمان‌های جهان فرصتی بود تا با «بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل متحد در زمینه موضوعاتی نظیر هسته‌ای و مسائل مختلف منطقه‌ای مذاکره داشته باشم.

وی با بیان اینکه در مورد مسائل سوریه نیز در این سفر بررسی‌هایی صورت گرفت، یادآور شد: سازمان ملل درباره سوریه فعالیت‌هایی داشته و نمایندگانی را مشخص نموده است ما در رابطه با موضوع سوریه مباحثی مطرح کردیم که ان‌شاءالله مفید باشد.

لاریجانی در ادامه تشریح دستاوردهای حضور در اجلاس بین‌المجالس جهان تأکید کرد: در مدت حضور با رؤسای پارلمان‌های حدود 20 کشور جهان دیدار و گفت‌وگو کردیم و در رابطه با موضوعات دو جانبه و گسترش روابط گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.

وی تأکید کرد: از فرصت حضور در نیویورک برای تبادل‌نظر با صاحب‌نظران و منتقدان آمریکایی استفاده شد، آنها سؤالاتی داشتند و بحث‌هایی مطرح شد و ما برخی از اشکالات کار که به دلیل رفتارهای نادرست ایالات متحده به وجود آمده است را بیان نمودیم و در جریان گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف مواضع جمهوری اسلامی را در مورد مسئله هسته‌ای و مسائل منطقه‌ای بیان کردیم.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: امیدوارم تعامل و گفت‌وگو با کشورهای مختلف جهان بتواند زمینه را برای حل بعضی معضلات مهم منطقه به ویژه جریان تروریسم تکفیری داعش فراهم نماید و شرایط خاورمیانه به یک وضعیت امنیت پایدار تبدیل شود.

*بررسی جدی برجام در مجلس

لاریجانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم بررسی برجام در مجلس گفت: من قبل از سفر که خدمت مقام معظم رهبری رسیدم از نظرات معظم‌له آگاه شدم که تأکید داشتند ارکان مختلف کشور در موضوع برجام ایفای نقش کنند، مقام معظم رهبری تأکید داشتند که مجلس باید در موضوع برجام نظر بدهد.

وی در ادامه افزود: از مدت‌ها پیش نیز بر اساس نظرات مقام معظم رهبری بحث کمیسیون ویژه‌ای که برای بررسی برجام در مجلس به تصویب رسیده بود با هدف پیگیری همین دیدگاه بوده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: بررسی برجام موضوعی است که در یک کمیسیون اصلی و کمیسیون‌های دیگر که به نحوی مربوط به مسئله هستند در حال پیگیری و بررسی است و ابعاد مختلف آن مورد کارشناسی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس ساز و کار تدوین شده کمیسیون اصلی که بر اساس رأی‌گیری از نمایندگان مجلس تشکیل شده است همچنان مشغول فعالیت خواهد بود. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که از قبل بررسی برجام را آغاز کرده بود به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

لاریجانی یادآور شد: به دلیل چند وجهی بودن موضوع برجام، کمیسیون‌های دیگر نظیر کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه‌ریزی مشغول بررسی و تحلیل هستند.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اوایل مهرماه بررسی کمیسیون‌ها تمام و فرصتی ایجاد می‌شود که موضوع بیش از گذشته در مجلس مورد توجه و بررسی قرار گیرد تا با توجه به مجموعه شرایط کشور نمایندگان ملت نظر خود را در مورد موضوع برجام اعلام کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com