کد خبر ۳۰۱۵۰ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قم:

آبشخورهای منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازسازی می‌شود

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: آبشخورهای حیات وحش در منطقه حفاظت شده پلنگ دره با حضور جمعی از دوستداران طبیعت احیا و بازسازی شده و آبشخورهای جدید احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، طیب احمدی اظهار کرد: به دلیل کاهش شدید میزان بارندگی و بروز خشکسالی در بسیاری از مناطق در سال‌های گذشته، احیا و لایروبی چشمه‌ها و تامین آبشخورها در زیستگاه‌های طبیعی استان بسیار ضروری است.

وی با اشاره به بروز مشکلات و آسیب‌های جدی برای گونه‌های جانوری همچون قوچ و میش، کل و بز و پرندگان بر اثر بروز خشکسالی و کم‌آبی در مناطق زیرپوشش خاطرنشان کرد: در راستای حفظ و حراست از این گونه‌های ارزشمند، احداث و بازسازی آبشخورهای مناطق در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم تصریح کرد: این اداره کل با مشارکت جمعی از تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی و دوستداران طبیعت و همچنین جوامع محلی، احداث آبشخورهای جدید و بازسازی آبشخورهای قدیمی در منطقه حفاظت شده پلنگ دره را آغاز کرده است که امیدواریم این اقدام مثبت و موثر با روند خوبی ادامه داشته باشد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com