کد خبر ۳۰۳۳۰ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۲
معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم:

طرح شناسایی کانون‌های گرد و غبار استان قم تدوین شد

طرح شناسایی کانون‌های گرد و غبار استان قم تدوین شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم، سیداحمد شفیعی با اشاره به برخی معضلات و چالش‌های زیست محیطی استان در سخنانی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین این معضلات، بروز پدیده گرد و غبار و ریزگردها در استان قم بوده است که سلامت عمومی جامعه را با خطرات و آسیب‌های جدی مواجه می‌کند.

وی از تدوین طرح پیشنهادی مطالعه و شناسایی کانون‌های گرد و غبار در اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد و گفت: این طرح به دنبال مطالعه و شناسایی حوزه‌های تاثیرگذار و تاثیرپذیر در ارتباط با ریزگردها و گرد و غبار بوده و این پدیده را از بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم یکی از مهم‌ترین کانون‌های ایجاد گرد و غبار در استان را دریاچه نمک و دشت مسیله دانست و ادامه داد: لایه‌های مطالعاتی 50 سال گذشته از جمله پوشش گیاهی و توسعه زمین‌های شور در این منطقه و دیگر رودخانه‌ها و تالاب‌های استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح پیشنهادی به سازمان حفاظت محیط زیست و مدیریت بحران استان قم ارائه شده و در کمیته فنی شورای عالی آب بحث و بررسی می‌شود، تصریح کرد: قطعاً مقابله با معضل گرد و غبار و ریزگردها نیازمند تخصیص اعتبارات لازم، برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح و همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com