کد خبر ۳۰۱۵۲ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

حج امسال با دیگر حج‌ها متفاوت است / غربی‌ها برای نابودی اسلام به کمک تکفیری‌ها آمده‌اند

یکی از مراجع تقلید گفت: حج امسال با حج‌های دیگر تفاوت دارد، در حج امسال باید وحدت بیشتری در میان مسلمانان وجود داشته باشد زیرا که امروز تکفیری‌ها در برابر تمام مسلمانان ایستاده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به اینکه افرادی که پیش از روز قیامت خود به حساب خود برسد، سعادتمند است، اظهار کرد: تذهیب نفس سبب سعادت انسان می‌شود.

وی افزود: همنشینی با علما، عمل به دستورات پروردگار و تذهیب نفس سبب سعادتمندی انسان‌ها می‌شود، سعادت این است که انسان به کمال برسد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه سعادتمند یک انسان کامل است، گفت: از نظر اعتقادی و اخلاقی انسان کاملی است و این سعادت در سایه حضرت علی (ع) کامل‌تر می‌شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: سال تحصیلی طلاب شروع شده است و امیدواریم با اجرای برنامه‌های که داریم در مسیر سعادت گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه سعادتمند کسی است که عاقبت به خیر شود، گفت: آغاز درس‌ها باید با قوت و نشاط باشد و طلاب باید تحصیل خود را شروع کنند و از سوی دیگر امروز تحصیل علوم دینی از هر زمان دیگری واجب‌تر است زیرا که امروز شاهد هجمه‌های گسترده از سوی دشمنان در برابر اسلام هستیم.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دشمنان امروز اسلام را خطر جدی برای خود می‌دانند از همین رو طلاب باید مانند سرباز در برابر این افکار دشمنان بایستند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه طلاب باید درس‌های دینی را جدی بگیرند، گفت: طلاب نیازهای زمان را بشناسند و تنها به حضور در کلاس درس و یادداشت برداری اکتفا نکنند بلکه به دنبال مشکلات و مسائل روز نیز بروند و از سوی دیگر با وضو در سر کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: حج امسال با حج‌های دیگر تفاوت دارد، در حج امسال باید وحدت بیشتری را در میان مسلمانان شاهد باشیم، زیرا که امروز تکفیری‌ها در برابر تمام مسلمانان ایستاده‌اند و در این مسیر غربی‌ها نیز به تکفیری‌ها کمک می‌کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دشمنان به هیچ کس رحم نمی‌کنند، گفت: از انجام فعالیتی‌های که سبب به خطر افتادن وحدت می‌شود پرهیز شود تا دشمنان به اهداف شومشان دست پیدا نکنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com