کد خبر ۳۰۸۰۰ انتشار : ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۶
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

همایش بزرگ علمای مسلمان برای ساماندهی مسئله حج برگزار شود

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیشنهاد کرد: یک همایش بزرگی با حضور علمای بلاد و کشورهای اسلامی در قم یا تهران برگزار شود تا برای سازماندهی مساله حج، تصمیم جدی و قاطع گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی ضمن تسلیت حادثه غمبار منا اظهار داشت: مقام معظم رهبری در پایان بیانیه ای که در همین رابطه صادر فرمودند تاکید داشتند که باید مسئولان سعودی جوابگوی این حادثه باشند و به نظر من الان بهترین فرصتی است که با پیگیری و برگزاری نشست های جلوی تکرار این حوادث در آینده را به طور جدی بگیریم.
وی افزود: کاری که روی دوش مسئولان حوزه و نهادهای دینی است این که اجلاسی با حضور علمای بلاد و کشورهای اسلامی درباره چگونگی ساماندهی مساله حج تمتع برگزار شود و بررسی کرد که چطور می توان نظام عربستان را مسئولیت پذیر و جوابگو نمود.
رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین بیان داشت: طبعاً پس از برگزاری چنین اجلاسی می توان از سازمان کنفرانس اسلامی نیز خواستار پیگیری سیاسی مساله شد و این را هم باید دانست که اگر کنفرانس علما نباشد و پشتوانه فرهنگی و دینی پشت این قضیه نباشد چندان نمی توان به سازماندهی مساله حج و پاسخگو کردن سران سعودی اُمیدوار بود.
وی یادآور شد: در این خصوص لازم است که نهادهایی چون تقریب مذاهب ، مجمع جهانی اهل بیت(ع) ، جامعه المصطفی، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه و به خصوص علما و مراجع عظام تقلید وارد عمل شده و زمینه برگزاری این اجلاس را فراهم کنند تا انشاالله خواسته رهبری از حیث دینی عملیاتی شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com