کد خبر ۳۰۱۵۳ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۵

چند خبر کوتاه از استان قم

گزارش فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س)، حضور 750 زائر و مقام خارجی در دهه کرامت در حرم مطهر، نشست مشترک مداحان استان با مدیر کل صدا و سیما و اضافه شدن منابع کتابخانه حوزه علمیه خواهران از جمله اخبار کوتاه استان قم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم آسمان ایران را جزو امن ترین آسمان ها عنوان کرد و گفت: این امنیت کامل در حالی است که جریان توفان زده ای در کشورهای دیگر منطقه اوضاع را آشفته و خطرناک ساخته است.سرهنگ احمد حسینی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس و امام جمعه موقت قم افزود: نقش آفرینی رزمندگان پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس موجب شد که با امکانات و تجهیزات نظامی کم، با جانفشانی و اعتقاد در مسیر حفظ انقلاب و اسلامی، کمترین خسارات به این نظام وارد آید.

*دیدارکارکنان پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) با امام جمعه موقت قم
فرمانده، مسئولان و جمعی از کارکنان پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم دیدار و گفت و گو کردند. سرهنگ شمسعلی اسدی فرمانده پایگاه هدف از راه اندازی این پایگاه را حفاظت از یگان هسته ای و آسمان حرم اهل بیت (ع) برشمرد و گفت: در این پایگاه نیروهایی جوان و پرتوان در لوای پرچم مقدس جمهوری اسلام ایران و هدایت های مقام معظم رهبری کار خود را انجام می دهند.
وی افزود: پدافند هوایی همواره چشم به آسمان دوخته و در عین این که از خداوند متعال کمک می خواهند، مراقب حرکات و نفوذ دشمن است.
وی خاطرنشان ساخت: تمامی سامانه های ما، با استفاده از علم و صنعت داخلی و هدایت های رهبری، اکنون کاملاً عملیاتی و رصد های ما از خارج از مرزها آغاز می شود. این که همگان اعلام می کند که آسمان ایران آسمانی امن است، حاصل این تلاش هاست.

* حضور 750 زائر و مقام خارجی در قم در دهه کرامت
در دهه کرامت بیش 750نفر از کشورهای مختلف جهان با حضور در شهر مقدس قم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) بانوی کرامت را زیارت کردند. پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه (س) گزارش داد: این زائران از کشورهای مختلف آسیایی، آفریقایی و اروپایی بودند که حدود 350نفر از آنها در قالب 40گروه از مقامات کشورهای بوسنی ،مالزی، ایتالیا ، اندونزی، عراق و پاکستان بودند. از سوی دیگر در دهه کرامت مقاماتی از کشورهای جهان از جمله رهبر آشوری های جهان، مقامات سفارت اتریش، آلمان ، اسپانیا، روسیه، پاکستان واساتید برجسته از کشورهای مصر و حاشیه خلیج فارس میهمان حرم کریمه اهل بیت بودند.

* اضافه شدن منابع کتابخانه ای حوزه علمیه خواهران
کارشناس امور کتابخانه های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: 202 منبع به کتابخانه های واحدهای حوزوی مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) و سطح چهار (دکتری) این مرکز افزوده می شود. علی حسنوند اظهار کرد: علاوه بر واحدهای حوزوی مقطع سطح سه، مدارس علمیه جدیدالتاسیس و محروم مقطع تحصیلی سطح دو (کارشناسی) نیز در این مرحله تجهیز خواهند شد. وی تعداد کل این واحدهای حوزوی را 100 باب ذکر کرد و ادامه داد: از این میان، 45 واحد حوزوی در سطح دو، 53 واحد حوزوی در سطح سه و دو واحد حوزوی در سطح چهار قرار دارند.

* نشست مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم با مداحان اهل بیت
نشست مشترک حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم و مداحان و ذاکرین اهل بیت استان قم برای همفکری و تعامل بیشتر برگزار شد.
در این نشست که برای تعامل و هماهنگی جامعه مداحان استان قم با صدا و سیما صورت گرفت هر کدام از ذاکرین حاضر به ذکر نقطه نظرات خود در مورد مداحی و برنامه های زنده و تولیدی و چگونگی اجراهای موفق و مورد تایید مراجع پرداختند.
لطفی نیاسر نیز در پایان علاوه بر تشریح چهارچوب های رسانه ملی و استانی برای برنامه های زنده و تولیدی از جلسات ذکر اهل بیت(ع)و هیئت های مذهبی بر ضرورت توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در توصیه به جامعه مداحان و حفظ وحدت بین مذاهب و اقشار مختلف و تلاش برای انعکاس مسائل روز جامعه اسلامی در مداحی تاکید کرد.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com