کد خبر ۳۰۱۷۵ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۳
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم خواستار شد:

استاندار قم تکلیف منوریل را مشخص کند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم خواستار ورود استاندار قم به موضوع منوریل و تعیین تکلیف این پروژه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حسن بختیاری در جلسه یکصد و چهل و چهارم شورای اسلامی شهر قم در سخنان پیش از دستور، به بیان دغدغه‌هایی در موضوع منوریل قم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ۵ سال است از آغاز عملیات اجرایی منوریل قم می‌گذرد، اظهار داشت: این پروژه در قرارداد اولیه با مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان و در مدت زمان ۳۰ ماه طراحی شده بود اما هیچگاه این اعداد محقق نشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: اوایل شروع فعالیت شورای چهارم طرحی با عنوان توقف عملیات اجرایی منوریل به منظور تعیین تکلیف ابهامات پروژه منوریل تهیه و به امضای تعدادی از اعضای شورای شهر رسیده بود اما با حاشیه‌سازی و توضیحات مسئولان وقت به نتیجه نرسید.

سکوت سنگین در پروژه منوریل

وی اضافه کرد: بیش از یکسال است که سکوتی سنگین بر مباحث پروژه منوریل قم حکمفرماست و شهروندان قمی شاهد فعالیت محدود پروژه که بیشتر شبیه خاکبازی کودکانه است، هستند.

بختیاری گفت: این وضعیت در حالی به وقوع پیوسته که ابهامات روزهای سخت شروع پروژه نه تنها رفع نشده بلکه ابهامات و سئوالات بیشتری نیز قابل طرح است که منافع ذی نفعان موجب شده کسی به این ابهامات ورود پیدا نکند.

وی با اشاره به سکوتی که در زمینه پروژه منوریل در قم حکم‌فرما است، اظهار داشت: باید در نظر داشته باشیم هزینه این سکوت را مردم از جیب خودشان می‌پردازند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برخی ابهامات موجود در مورد منوریل قم اضافه کرد: موضوعی که مسئولان این پروژه باید مشخص کنند این است که نقطه پایانی و برنامه زمان‌بندی تکمیل منوریل چه زمانی است.

وی با اشاره به اینکه تکلیف عبور پروژه منوریل از مقابل حرم مشخص نیست، گفت: باید مسئولان پروژه مشخص کنند که در قبال این چالش چه تصمیمی دارند.

وجود ابهامات متعدد مالی

بختیاری با اشاره به ابهامات مالی پروژه منوریل قم، افزود: باید مشخص شود قیمت تمام شده پروژه با توجه به تعدیلاتی که صورت گرفته چقدر است و کدام مرجع و مسئول قانونی نسبت به اصلاح و متمم قرارداد مجوز صادر کرده و مهر تأیید زده است؟

 وی گفت: باید مشخص شود پرداخت به پیمانکار و مشاور طی دو سال گذشته از چه محلی صورت گرفته است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: نحوه تخصیص اعتبارات دولتی بین پروژه مترو و منوریل از دیگر چالش‌های سیستم قطار شهری قم است که باید این موضوع هم برای مردم شفاف‌سازی شود.

بختیاری با اشاره به اینکه نحوه ارتباط میان ایستگاه مرکزی مترو ومنوریل در میدان مطهری هم باید روشن شود، ابراز داشت: به عنوان عضو شورای اسلامی شهر قم از استاندار محترم به عنوان رئیس سازمان قطار شهری و شهردار خدوم قم درخواست دارم تا نسبت به پاسخگویی به سئوالات مورد نظر اهتمام و شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهند.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com