کد خبر ۳۰۲۲۰ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۴
معاون آموزشی دانشگاه مفید مطرح کرد

احداث کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها

معاون آموزشی دانشگاه مفید گفت: باید در هر دانشگاه، کتابخانه ویژه کتاب‌های دفاع مقدس احداث شود تا امر مطالعه و پژوهش برای دانشجویان آسان‌‌تر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام سعید رهایی اظهار کرد: هدف اصلی تدریس کتاب آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه انتقال فرهنگ، آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید است.

وی افزود: نسلی که جبهه را دیدند و در آن حضور پیدا کردند هم حق انتقال این مفاهیم را دارند و تکلیفشان این است. نسل جوان امروزی نیز همین حق و تکلیف را نسبت به شناخت جنگ تحمیلی به عهده دارند.

معاون آموزشی دانشگاه مفید اظهار کرد: تدریس دو واحد درسی وسیله است برای ایجاد دل مشغولی و فراهم کردن فضایی برای اینکه جوانان به این ارزش‌ها بیندیشند.

وی افزود: امروزه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی آن قدر دل مشغولی برای جوانان ایجاد کرده که فرصت فکر کردن را از آن‌ها گرفته است و امیدواریم با این کتاب درسی، فضایی برای دانشجویان فراهم شود تا درباره فرهنگ ایثارگری بحث و تبادل نظر کنند.

رهایی با اشاره به لزوم تکامل ارزش‌های انقلاب گفت: انقلاب اسلامی و مباحث مربوط به آن روز به روز پیشرفت می‌کند بنا بر این ما باید ارزش‌های انقلاب را کامل کرده و با مسائل روز تطبیق دهیم.

وی تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از واژه دشمن به این معناست که ما همچنان در حال دفاع هستیم بنا بر این باید فرهنگ ایثار و شهادت را بین نسل جوان گسترش دهیم.

معاون آموزشی دانشگاه مفید با انتقاد از عدم همکاری برخی از مراکز با دانشجویان در زمینه ارائه اسناد دفاع مقدس گفت: یکی از مشکلاتی که دانشجویان برای پژوهش‌ها و پایان نامه‌هایشان با آن درگیر هستند این است که برخی از اسناد مربوط به دوران دفاع مقدس در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: باید در هر دانشگاه، کتابخانه ویژه کتاب‌های دفاع مقدس احداث شود تا امر مطالعه و پژوهش برای دانشجویان آسان‌‌تر شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com